Feestdagen en Gourmetten. Tips?

Gestart door Charox, november 25, 2012, 18:13:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Charox

Bij mij thuis wordt door mijn ouders wel pannen met anti-aanbaklaag gebruikt (zij hebben eerder parkieten gehad dus weten dat het niet te hoog moet, de ventilator aan moet en mijn huidige parkieten zijn op mijn zolder kamer).

Doordat er goed geventileerd wordt en goed gebruikt wordt ben ik niet bang voor vergiftiging bij normaal dagelijks gebruik.

Echter, Ik weet dat we met sinterklaas avond gaan gourmetten op een bakplaat met anti-aanbak(heb nergens kunnen vinden of het Teflon is of niet, dus ga vanuit van wel). Deze gaat wel op een lage temperatuur nadat hij te heet wordt(past zichzelf aan). Maar wil toch wat ideeen/meningen.

Kan met de ventilatie en ramen open beneden gegourmet worden met de parkietjes op mijn zolder kamer of kan ik ze het best bij een kennis onderbrengen voor een dagje? Ik wil natuurlijk niet dat ze vergiftigd raken  :(

hier ook opties waaraan ik dacht:

Mijn zolder kamer heeft geen deur, ik kan ze wel op de kamer van mijn zus zetten, die staat precies aan de andere kant van het huis (dan waar de dampen eruit worden gelaten).We eten ook vlak bij de ventilator.

Eventueel heb ik een goed geisoleerde badkamer die ook een afzuigkap heeft. Misschien dat ze daar kunnen blijven met de afzuigkap aan(voor het geval?).

Je kan je berichtje aanpassen binnen 5 minuten. Berichtjes samengevoegd. Gr. Sara

Parkieten-Freak

In principe kun je de vogels beter een dagje uit logeren brengen: je hoeft dan echt helemaal geen rekening te houden met eventuele schadelijke dampen.  Prettig voor jou en gezond voor je vogeltjes!

Het is een misverstand om te denken dat (giftige) dampen uitsluitend in de kamer of keuken blijven. Als je goede ventilatie hebt, zal het misschien wel meevallen maar 100% zeker weten doe je het nooit.
Voorbeeldje:
Ikzelf rook niet maar als ik boven in de slaapkamer ben, ruik ik meteen of er beneden iemand een sigaret rookt of gerookt heeft.
Teflondamp ruik je weliswaar niet....maar het komt overal!


Helma

Je kunt ook gaan steengrillen ipv gourmetten.
Maar als je geen steengrill hebt en toch gaat gourmetten, sluit ik me bij Anneke aan.
Veel plezier en eet smakelijk alvast  ;)

Charox

Dankjewel, ze mogen een dagje naar mijn schoonouders  :D