Overgeven?

Gestart door Cynthiaa-91, november 21, 2012, 20:02:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cynthiaa-91

Hallo onze grasparkiet is de heletijd een soort van aan het overgeven. De ander parkiet eet het soms uit de snavel van Simba. We weten nou niet of dit hoort of dat we ons zorgen moeten maken. Ook als hij daarna schudt horen we zaadjes vallen. Verder eet en drinkt Simba wel gewoon.
We hebben het gefilmt die proberen we zo te posten hoop dat jullie wat weten.

Ayarea

Kan een kropontsteking zijn, als dit het geval is zou ik zsm naar de vogelarts gaan. Succes en sterkte!

Cynthiaa-91

Oke dat is dan geen goed nieuws. Snel naar de dierenarts dan maar!

In dit bericht stuur ik het filmpje.

bedankt voor de reactie!

Parkieten-Freak

Hoe lang doet je parkietje dit al? Ik denk eigenlijk meer aan baltsgedrag.


Cynthiaa-91

Vandaag doet hij het voor het eerst, nooit eerder gezien. Na het filmpje ook niet meer, andere vogel gaat wel steeds naar Simba toe en probeert uit zijn bek te eten.

het zijn trouwens twee mannetjes

Ayarea

Misschien kun je kijken of je wat uitgespuugde zaadjes kan vinden (soms zitten ze tegen de tralies aan geplakt) en of deze zurig ruiken. Fijn dat hij het nu niet meer doet, misschien zat er gewoon iets dwars :).

Parkieten-Freak

Ik zou gewoon maar eens even afwachten en kijken hoe het morgen gaat.  ;)


Cynthiaa-91

Ja zoals het er nu uit ziet gaat het goed het leek er net zelfs op alsof zazu simba nu te eten gaf. Bedankt voor de reacties:)

ParkietHaarlem

Dit beeld schetst weer andere ideeën over het geslacht van beide vogels. Het kan inderdaad baltsgedrag zijn, waarbij het eten word opgegeven.

Hoe dan ook. De schurftmijt i.c.m. het overgeven lijkt mij reden genoeg om even langs de vogel arts te gaan. Dan kan je direct het geslacht laten bepalen. 3 vliegen in 1 klap :)

Succes en hou ons even op de hoogte!

Cynthiaa-91

De schurftmijt zit op onze andere parkiet de gene die had overgegeven heeft niks ga wel ook vaseline smeren voor de zekerheid. Het is inderdaad elkaar voeren we hebben er op gelet en meer informatie gezocht???? bedankt voor de reactie! Schurftmijt houden we ook in de gaten of we naarde DA moeten:)

ciko

Hey Ik heb je filmpje bekeken en dit doet mijn parkiet precies het zelfde al paar maanden ik heb je film je gepakt en wil hem ook even gebruik bij mijn probleem

Cynthiaa-91

#11
Bij mij is het inderdaad het geval dat ze elkaar voeren(heb je post gelezen). Een maatje zou inderdaad goed zijn nadat je bij een vogelarts bent geweest. Succes