Poep blijft hangen en evenwichtsproblemen?

Gestart door Cynthiaa-91, november 20, 2012, 15:32:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cynthiaa-91

Hallo ik ben nieuw hier en had een vraag.
Wij hebben 2 dagen geleden een nieuw parkietje gekocht maar vanaf vanmorge blijft er poep hangen.
Hij is nog niet tam en wil niet dat ik het schoonmaak maar zelf doet hij het ook niet.
En ik merk ook dat hij moeite met evenwicht heeft als hij wat naar achterhangt dan valt hij bijna
Ons andere parkietje heeft dat totaal niet hoop dat iemand kan helpen:)

Cynthiaa-91

Oh ik zie net dat ze het dus wel probeert maar het lukt haar denk ik niet.
Moet ik haar echt pakken en het zelf schoonmaken?
Ze vertrouwd ons ook no niet helemaal na 2 dagen.

*wendy*

Het kan stress zijn. Na een verhuizing hebben parkietjes vaak een paar daagjes last van diarree.. Als ze ook last heeft van haar evenwicht, dan is er maar één goed ding dat je kan doen: naar de vogelarts ermee!

Cynthiaa-91

Oke dat hou ik dan even in de gaten dat dat niet blijvend is!
De evenwicht is verder helemaal in orde alleen als ze langs elkaar een lopen is hij de gene die bijna valt. Op het stokje blijft ze verder goed zitten en met klimmen heeft hij ook geen last.
Dankje!

*wendy*

Als de vastzittende ontlasting haar cloaca blokkeert, dan is het overigens wel handig om het even weg te halen. Dit kan je doen door het los te weken. Hiervoor moet je haar wel vastpakken. Wat je eerst zou kunnen proberen, is haar even natspuiten onder de staart. Dat geeft vaak aanleiding om te gaan poetsen en het weekt wat los. Wellicht krijgt ze het dan zelf weg.

Cynthiaa-91

Oh super met de waterspuit is het gelukt ookal was hij daar niet zo blij mee???? het is eraf en ze is nu steeds aan het poetsen het is nog wel vies, dat komt wel goed bedankt:)

*wendy*

Tsjah, jij moet ook wel eens dingen doen die je niet leuk vind maar wel goed voor je zijn toch  ;) Fijn dat het geholpen heeft!