Nieuw tehuis gezocht voor een popje van ongeveer 5 jaar (Groningen)

Gestart door Ylaina, november 20, 2012, 13:06:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ylaina

Hallo allemaal,

Tot mijn spijt moet ik hier een berichtje plaatsen voor de opvang van mijn laatste parkietje. Afgelopen nacht is mijn manneke overleden op een leeftijd van 12 jaar.
Ik heb een grote tijd een aantal van 6 parkieten gehad, maar dit is de loop van de jaren naar twee geslonken. Aangezien ik op langere termijn ( binnen 2 jaar ) katten in me huis wil hebben rondlopen, heb ik er voor gekozen om niet de verantwoordelijkheid aan te gaan om binnen parkieten te houden.

Na het overlijden van mijn manneke heb ik nog een popje thuis zitten die ik het niet aan wil doen om na 5 jaar in een groep opeens alleen te moeten zitten.
Wel kan het zijn dat het ze extra verzorging nodig heeft. Begin van dit jaar heeft ze volgens de dierenarts een beroerte of iets gehad, waardoor ze een half uur lang niet kon vliegen.
Daarna ging het weer goed, is ze weer helemaal de oude geworden en fluit en speelt ze weer vrolijk. Helaas heeft ze ongeveer drie maanden geleden een zelfde aanval gehad. Wederom was ze na een haf uur zo goed als hersteld. Zelf weet ik niet precies wat het is en of het nog vaker voor gaat komen, maar dan kan er rekening mee worden gehouden.
Het is een wit popje, geen albino, met op der kopje wat blauwe veren. Ik weet niet precies wanneer ze geboren is, maar ze is sowieso al 5 jaar bij mij. Doordat ze in een groep van 6 parkieten heeft gezeten is ze niet tam.

Ik ben op zoek naar iemand die meerdere parkieten heeft en waar ze binnen gehuisvest wordt. Hoe groot de groep is, maakt mij niet uit, maar ze is wel wat aan de dominante kant.
Ik hoop dat er iemand is die haar een goed plekje kan geven en die haar wat extra verzorging kan bieden indien dat nodig is.

Ik woon zelf in de provincie Groningen. Vervoer daarin is voor mij geen probleem. Als iemand een goed plekje heeft en ik moet daar iets verder voor reizen dan wil ik daar ook graag naar kijken.

Als je meer informatie wil, stuur dan even een berichtje :)




Dirk92

Kleine Gijsje en Jip

Ylaina

Ik hoop dat het zo goed is gegaan met het toevoegen van een foto. Tis niet heel duidelijk, aangezien het hier nu al aardig donker is.

ParkietHaarlem

#3
Wel een mooi beestje zeg! Weet je zeker dat je afstand van haar wilt doen? Wat een poepie!

Denk niet dat er anders 'n nieuw thuis gezocht werd.
Let er op: Dit is geen chat room.

Ylaina

Ik ben nog steeds op zoek naar iemand die haar een goed huis wil bieden. Op moment doet het alleen zitten haar niet veel goed.

Sanne

Citaat van: Ylaina op november 23, 2012, 12:45:47
Ik ben nog steeds op zoek naar iemand die haar een goed huis wil bieden. Op moment doet het alleen zitten haar niet veel goed.

Ik snap dat je snel op zoek bent naar een ander baasje voor haar en dat ze eenzaam is nu haar maatje er niet meer is, maar via dit forum gaat het zoeken naar een baasje niet altijd even snel. Er moet maar net iemand zijn die een plekje heeft voor een popje, meer popjes dan mannetjes gaat namelijk meestal niet goed. En diegene moet ook nog enigszins in de buurt wonen.

Als je heel veel haast hebt zou je een berichtje op marktplaats kunnen zetten. Mogelijk zoekt iemand daar naar een popje. Ik heb dat zelf ook een keer gedaan en heb toen een heel goed huisje gevonden, maar ik heb wel de reacties goed gescant en doorgevraagd naar waar ze terecht kwam.

*wendy*

Daar sluit ik mij bij aan. Daarnaast zijn er nog wel een heel aantal parkietenfora (even googlen). Daar kan je de oproep ook eens neer zetten.

Ylaina

Helaas is het door ziekte met iemand niet doorgegaan. Ik ben nog steeds op zoek naar iemand die haar een goed huisje wil bieden.