Appeltje Eten? Nee Dus :p

Gestart door sasjuh, november 06, 2005, 20:20:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sasjuh

hoi iedereen,

dit is een goed forum, en kan hier zoveel antwoorden vinden van mijn vragen haha echt heel goed!  :D

maar ik gaf gister mijn parkietje dusty een stukje appel (goed gewassen enzo)
en hij was nieuwsgierig want hij had het nog nooit geproeft, dus hij komt voorzichtig ernaar toe, en wil er een stukje van proeven maar t stukje appel was een klein beetje vochtig dus hij schudden met zijn hoofdje hahah was echt een grappig gezicht.
hebben meerdere dat gehad? en ging dat gewoon vanzelf over?

groetjes saskia

Missa

hoi
Mijn parkietje Poco doet dit inderdaad ook! Telkens ik hem iets aanbied die een beetje nat is of als het fruit is met sap in dan schud hij zijn kopje! Meestal proeft hij er wel van! Ik blijf het gewoon aanbieden en na een tijdje kent hij de voor hem "natte eetbare dingetjes" wel! Appel eet hij nu al heel graag! Dus ik zou het blijven aanbieden, ik denk wel dat ze het dan leren hoor! Naar mijn ervaring altans! Nog veel succes ermee!

Groetjes Missa

Githa

#2
Hoi,

Dit is inderdaad normaal hoor, ze wennen er wel aan. Pas er wel voor op dat de appel niet te nat is want daar krijgen ze dan weer diarree van en dat is natuurlijk ook niet goed.

Groetjes, Githa


Edit://
Een parkiet krijgt geen diarrhee van een sappige appel.
Hooguit produceert hij of zij wat meer urine.
Zie ook: http://www.parkietenfreak.nl/a-uitwerpselen.php
Gr. PF

joey

hallo
Moet je echt even vol houden ik doe het al weken met Joey en Ian
En nu beginnen ze eraan te pikken
geduld !!!!!!!!!!!!!!! :D

ananas

Ik heb een grasparkiet Sparky
ik heb hem al bijna 1,5 jaar
Hij is erg tam en eet vanalles
Ook appels dus  :rolleyes:
Hij gooit ermee
Haha, ik ben nu een appel aan het eten met hem :lol:  :P

sasjuh

#5
ananas

hoelang had je sparky dan toen die tam was?

Dit is wel :offtopic:
Dit geeft niks meer met het eten van een appel te maken
Deze persoonlijke vragen stel je via en pb
gr safrena

ananas

#6
Nou..
Eerst besteedde ik geen aandacht aan hem.
Vorig jaar voor kerst begon hij pas echt tam te worden.
Met "echt tam" bedoel ik dat hij bijvoorbeeld naar me toe vloog als ik hem
riep of dat hij uit de mond ging eten. Toen hij op de vinger ging zitten duurde een paar weken. ;)
En meestal gaat hij pas heen en weer gooiten met iets, niet omdat het nat is, maar als hij b.v een groot stuk heeft. Als hij bruinbrood eet   :huh:
Dan heeft hij misschien 3 korreltjes echt opgegeten, en de rest van het brood ligt op tafel   :P .

Edit//
Ananas, ik heb je berichtjes samengevoegd. Wanneer je nog iets wilt toevoegen aan je berichtje dan kun je de editknop gebruiken ;). Je hoeft dan niet een nieuw berichtje te plaatsen.

Gr. Ingrid

sasjuh

okej sorry  :unsure:

zou er rekening mee houden...


maar over het onderwerp:

dusty begint er steeds meer aan te wennen  :D  dus het heeft wel nut om het te blijven proberen  :D