Puk (piet Jr) Is De Sociaalste Vogel Ooit!

Gestart door Wim, november 06, 2005, 17:54:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wim

Zo ik heb mijn nieuwe vogel Puk nu 'n half jaar en ik ik zal jullie 'ns wat opsommen over het succes wat ik met hem geboekt heb :D

-Hij is zeer tam en zodra ik in huis kom vliegt hij naar me toe ( alleen naar mij en niet naar andere gezinsleden)

-Hij is niet bang voor handen of andere lichaamsdelen

-Hij fluit alles na en begint sinds kort ook na te praten ( nog erg onduidelijk maar zit vooruitgang in)

-Als ik in de bank lig vliegt hij in de gordijnen (bij het raam boven de bank) en duikelt hij zo naar beneden op me.

-Hij begint zich steeds meer te interesseren voor wat ik eet, zo heeft hij 'n paar uur geleden iets stouts gedaan. Hij vloog zeer snel op me en trippelde zo naar m'n bord waar ik kibbeling aan het eten was en hij pikte 'n stuk.  

( kan dit gevaarlijk zijn ? , ik denk het zomaar wel)

Al met al is hij zeer sociaal en enthousiast en hebben we hier in huis 'n echte sfeermaker!!

Bedankt voor alle tips die ik hier gelezen heb over opvoeden, hij pikt ook bijna niet meer (bij mij dan bij m'n vader wel zodra hij komt ).  

-Wim

Sanne

Hallo Wim,

Wat leuk dat je parkietje zo tam is geworden.
Ik zou inderdaad een beetje uitkijken met wat hij van je bord pikt want in principe is 'menseneten' niet goed voor een parkietje.
Afgezien van sommige groenten en fruit natuurlijk.
Verder veel plezier met Puk en ga zo door!

Groetjes Sanne, Rocko en Gijsje