Weet niet meer wat ik moet doen!!??

Gestart door Whisky, november 05, 2012, 14:29:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Whisky

Hallo, ik heb 2 parkietjes. Een engelse grasparkiet en een "gewone" parkiet.
Nou is mij engelse gras parkiet ziek :( Ik heb haar 4 jaar geleden uit een dierenwinkel gered samen met een ander vogeltje. Ze zaten samen in een kooitje met een dood parkietje erbij. Ik vond dit zo zielig dat ik dacht, ik geef ze een thuis en hoop dat ze opknappen. 1 daarvan is ruim een jaar geleden overleden. En omdat Whisky (engelse parkiet) zo eenzaam was heb ik er bij een particuliere verkoper 1 bij gehaald. Zag dat hij passie voor zijn vak had en durfde daar wel een nieuwe vriendje te halen voor dr.
Dat is nu allemaal een jaar geleden. Vanmorgen stond ik bij de kooi om hem schoon te maken en terwijl ik het voerbakje eruit haal, bleef Whisky er gewoon op zitten zonder zich te bewegen.. Ze zit overdags wel eens te doezelen (dromerig parkietje) dus ik dacht eerst dat ze op het voerbakje aan het doezelen was..
Een tel later zag ik dat het mis was.
Whisky beweegt niet meer. Heeft geen kracht meer in haar pootjes, nog maar weinig kracht in haar vleugels. Ze moet echt alle energie uit haar lichaam putten om haar vleugels te kunnen bewegen. Ik weet niet wanneer ze voor het laatst gegeten of gedronken heeft, dus heb ik een bakje water neergezet met lauw/koel water en wat eten op de tafel gelegd. Heb haar uit de kooi gehaald en in een handoek op de tafel gelegd een metertje van de kachel vandaan..
Ze eet en drinkt niet (logisch opzich als het haar al zat moeite kost om haar vleugels of koppie te bewegen.. )
Wie heeft enig idee wat ik kan doen om haar nog een paar laatste fijne uurtjes te bezorgen.. Of wat ik kan doen om haar te helpen. Ik zou pas om half 6 naar de dierenarts kunnen omdat ik in het buitengebied woon en niet de gelegenheid heb om daar heen te rijden of gebracht te worden :(

Ze beweegd dus nog wel een klein beetje. Haar rechter pootje komt af en toe beweging in, haar linker pootje kan ze niet meer bewegen. Haar "klauwtjes" kan ze nog wel mee grijpen uit reflex.  Verder zit ze helemaal bol alsof ze het koud heeft (vandaar de kachel) en haar vleugels naast haar hangend..  Help :( Ben erg gek op haar  :-[

Whisky

Ondertussen is Whisky overleden  :'( om 02:55

Esther751

Och, wat sneu.

Heel veel sterkte!

Groetjes, Esther

Loeky

Zo dat is snel gegaan. Je hebt je best gedaan door een afspraak te maken met dierenarts.
Veel sterkte gewenst hoor! We denken aan je!
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

inge


savannahvk

Ohh wat zielig!!! En wat snel gegaan zeg :( hij heeft gelukkig toch nog een fijn leventje gehad moet je maar denken :-) dit soort dingen zijn gewoon hartstikke rot maar het hoort er nou eenmaal bij.... sterkte ermee! :(

Whisky

Hoi, bedankt voor de berichtjes.. Mis haar erg..
Had het gewoon niet zien aankomen. Gezien het feit dat ze aan 1 kant verlamd was ineens, heeft ze dus waarsch. een beroerte gehad.
Nu heb ik nog 1 vogeltje. En ik vind het eigenlijk zielig dat hij helemaal alleen zit. Hij is absoluut niet tam (Ik heb hem gekocht een week voordat ik moest bevallen dus heb geen tijd gehad om hem tam te maken) Daarna door drukte is het er bij in geschoten.
Vind het dus zielig dat hij geen vriendje heeft. En ook geen aandacht van mensen want dat jaagt hem alleen maar stress aan. Hij is zo onwijs bang voor handen. Probeer nu sinds gisteren steeds iets dichterbij te komen met trosgierst in m'n hand. Dat ik die vast houd. Dat vind hij ook eng. Dan eet hij ook niet. Hij is wel iets minder schrikkerig (na al een aantal uur bezig geweest te zijn) Maar nog steeds eet hij niet. Terwijl hij er eigenlijk gek op is.
Misschien een beetje snel nadat Whisky overleden is maar vind het ook zielig als hij zo alleen in die giga kooi zit..
Maar dit alles pas beter thuis nu in een ander topic.
Nogmaals, bedankt voor de berichtjes. Whisky is begraven naast haar vriendje Hennessy, die vorig jaar aan (volgens 1 van de leden hier) aan kanker is overleden. (Bruine ruwe neusdop al vanaf het moment dat we haar kochten.)

Sylvi

Ach jeetje, veel sterkte gewenst. :o
En met je andere parkiet zal het best wel weer goed komen hoor denk ik :D
Mijn parkiet is ook een bange poeperd, van alles is hij bang. :-\
Hij is nog maar 9 weken maar iedere dag zie ik dat hij iets meer vertrouwen krijgt.
Dus de aanhouder wint, volgens mij doe jij het heel goed en je bezit al de nodige ervaring. ;)
Groetjes namens Joop van Sylvia.