Bang voor voorwerpen

Gestart door hermina, november 03, 2012, 20:46:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

hermina

Mijn grasparkieten, ( misschien een domme vraag) Lisa en Dieren-Wied zijn bang voor voorwerpen zoals: Potloden, pennen (karton en boeken weet ik niet echt) zelfs zilver papier folie wat ik in een balletje gekneed heb daar zijn ze bang voor. ! :o Vind ik niet erg hoor, maar 't zou leuker zijn, als ik leuke spelletjes met ze kan doen. En ja, Dieren-Wied wil niet uit zijn kooi  en dat komt omdat Lisa niet echt tam is. Gelukkig heb ik de goede manier van Wendy gekregen, en die volg ik nu ook. Maar als ik voorwerpen in zijn kooi houd zoals een potlood, klimmen de parkieten, heel erg snel naar boven door van hun zitstokjes te springen, en dan op de tralies klimmen, naar boven toe. :( Misschien kan ik gierst aan het voorwerp plakken, om een trosje gierst te pakken, en het trosgierst bij het steeltje aan het voorwerp te plakken zoals bij potloden en ander schrijfgerei. Dat kunnen ze oppakken, en mee rollen. Of op een knoop, leg ik daar om de gaatjes van de knoop heen wat kruimeltjes gierst heen. Dan gaan ze misschien daarvan eten, en leren ze dat voorwerpen niet eng zijn.  Maar als ze alsnog heel erg bang zijn voor, voorwerpen, heb ik nog wel wat geduld, maar als ik echt zeker weet dat het niet gaat lukken, dan vraag ik me af: Kan ik ook spelletjes met ze doen buiten de kooi (als Lisa pas ''echt'' tam is) zonder voorwerpen te gebruiken?

Kleintjes

Eerst eens tam maken dat ze buiten de kooi durven te komen, dan spelletjes.
Spelletjes met grasjes zijn erg leuk, maar alleen als ze dat zelf willen en ook echt leuk vinden.
Iets gaan plakken op potloden is geen goed idee: Lijm is vaak giftig en de lak (plus kleurstoffen) in 't potlood zijn ook niet bepaald gezond.
Geef ze de tijd om aan nieuwe zaken te wennen, zelfs bij de tamme parkietjes gaat dat niet van 1-2-3 en hoppakee.

Balletjes van hard kunststof met 'n belletje (vaak te vinden bij 't kattenspeelgoed) doen 't erg goed bij parkietjes.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

hermina

Oops ik had mijn vraag perongeluk in voeding gedaan :o maar ik weet dat  lijm ook giftig is, want ik heb dat wel eens gelezen, op Parkieten-Freak. En daarom doe ik het ook eigenlijk met plakband ;) Lijm daar zitten veel giftige stoffen in voor grasjes. Oh, ja ik had vergeten het erbij te zetten dat ik het met plakband deed, want dat zou ik er nog bij zetten ;D maar ik wacht eerst af tot ze echt tam zijn op de manier van Wendy. ;D Maar ofzo op een knoopje (dat knoopje ga ik eerst proberen  ;))  daar leg ik wat gierstzaadjes op, van de boden van de gierst zak (want daar liggen zaadjes)  om de gaten van de knoop heen doe ik de zaadjes :) met potloden en wat ander (niet giftig) schrijf gerei, daar pak ik een trosgierst bij, en dan heeft de gierst toch ook nog een steeltje, daar doe ik plakband omheen, en wikkel ik het om het potlood heen. ;) zo bedoel ik  het. :D

*wendy*

Hoe denk je dat plakband plakt?  ;) Daar zit ook lijm op. Je zal dus echt wat anders moeten bedenken.

Potloden moet je uit de buurt houden van je vogeltjes. In potloden zit lood ,en dit is erg giftig! De inkt van pennen is ook giftig en moet je dus ook uit de buurt houden.

Wat je bijvoorbeeld wel kan doen, zijn houten kralen kopen in de speelgoedwinkel; kralen geschikt voor kinderen zijn behandeld met levensmiddelenverf en daarom veilig. Je kan ook leuke dingen maken van sisaltouw en wat houten kralen. Daarnaast wat Kleintjes al zegt, balletjes met een belletje (kattenspeelgoed, of knaagdierenspeelgoed). Ook leuk voor ze zijn van die wilgenballetjes en wilgenbruggetjes (knaagdierenspeelgoed.

hermina

Dat is waar. bij onze Dier All In op Urk, is alles erg goedkoop, en kan ik alle leuke knaagdier spullen van wilg kopen, en maak ik daarvan en parkieten speeltuin ;) Kijken hoe ze het vinden ;) Mischien stuur ik het ook naar Parkieten-Freak. ;D