Grasparkiet met wond op kop

Gestart door JutenJul, oktober 18, 2012, 12:15:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

JutenJul

Hallo,

Ik heb deze week een grasparkietje opgehaald uit het asiel, het beestje hebben we de toepasselijke naam Stumpertje gegeven omdat ze tijdens haar zwerftijd door Amsterdam is aangevallen door kraaien en zodoende gewond in het asiel terecht was gekomen. Ze is flink te grazen genomen maar het asiel heeft haar er weer helemaal bovenop gekregen en de wond is geheeld waardoor er nu alleen nog een korst zit vlak boven haar oogje. Toen ik haar ophaalde van de week zat ze i.v.m. haar herstel al een tijdje in het asiel maar nu mocht ze zonder problemen mee met ons en aan de wond hoefden we niks meer te doen.

Toch vraag ik mij af of ik meer voor haar kan doen door bijvoorbeeld voeding of iets anders om het herstel meer te bevorderen (weet ook niet of dit topic dan toch bij voeding moet?) dus vandaar dat ik bij deze aan jullie advies vraag. Of is het misschien beter om alles even op z'n beloop te laten aangezien er niets ontstoken is? Het betreft een niet handtam popje, ze is al wat ouder en je kunt haar op zich wel pakken maar ik wil haar niet te veel stress bezorgen aangezien ze deze week al is verhuist en ook kennis heeft mogen maken met de andere 3 monsters (ook grasjes) thuis, met wie ze het overigens super kan vinden. Maar is er onder jullie een fruit- plant- of groentesoort die bekend staat om het herstel van wondjes te bevorderen?

Groetjes,

Beau

Parkieten-Freak

Hallo Beau,
Als de wond goed aan het genezen is én er zit al een korstje op, kun je beter helemaal niets doen. Het korstje valt er vanzelf een keertje af.
Goede voeding is altijd aan te raden. Het bevordert het welzijn van al je gevleugelde vrienden en in het geval van Stumpertje komt het de wondheling/genezing ten goede!  :)