Blackface

Gestart door ParkietHaarlem, oktober 16, 2012, 12:18:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ParkietHaarlem

Na het veelvuldig inlezen over kleurslagen, werd ik steeds meer gegrepen door de Blackface mutatie. Hoe meer ik mezelf inlees over deze mutatie, hoe meer vragen er bij mezelf vrij kwamen. Er is nog vrij weinig te vinden en ook op dit forum kan je er weinig over terug vinden. Ik vroeg mezelf af in hoeverre de Blackface mutatie al verspreid is over Nederland? Zijn er ondertussen meerdere kwekers met deze mutatie? En zijn er forumleden met een Blackface grasparkiet?

En wat vinden jullie eigenlijk van deze kleurslag?


Voor diegene die nog niet weten wat een Blackface is: http://didiermervilde.bestofbreeds.net/didier/blackface.htm

ParkietHaarlem

Helaas kan ik mijn openingspost niet aanpassen. Maar op de link hieronder staat dat de Blackface zou zijn uitgestorven. Kan iemand dat bevestigen?

http://www.budgerigar.co.uk/mutations-blackfaces-mistys/

*wendy*

De blackface is een hele zeldzame mutatie, nog steeds. Ik kan zo geen kwekers noemen die er (meer dan) 1 zouden hebben. Een mutatie die er 'iets' van weg heeft en waarvan de eigenaren meestal denken/hopen dat het een blackface is, is de coalface. Ik heb nog niet gehoord dat deze mutatie is uitgestorven, maar het zou kunnen natuurlijk. Ik heb mij er niet genoeg in verdiept daarvoor.

Ik vind het persoonlijk een heel bijzondere mutatie, bijzonder omdat er nog niet zoveel over bekend is, maar niet omdat ik het een mooie mutatie vind.

Kleintjes

Grasparkieten met echt zwarte kopjes zijn inderdaad 'n mutatie, ' "grapje" van de natuur. De mutatie is voor 't eerst waargenomen bij 'n Limburgse kweker (ben nog even de site aan 't zoeken, als de site er nog is).

Coalface en zwartmasker zijn net iets verschillend, maar nog steeds zeldzaam.

Nu 't toch over zeldzaam gaat (als aanvulling leek me dit wel interessant), 't kan nog gekker:

Nee, geen photoshop of wat dan ook. Dit kereltje is 'n "half sider", 2 kleurig dus. Deze mutatie komt vaker voor.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Parkieten-Freak

Jeetje, wat een fraaie speling der natuur, hoe is het mogelijk........!  :)
Beide mutaties zijn heel erg mooi!


Petr@

Ik vind die half sider echt super mooi. Hoop dat ik er ooit 1 tegen komt :)
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Sonja

Wat apart zeg...!
Maar mooi! Vooral die half sider, zoiets heb ik echt nog nooit gezien...

savannahvk

Nounou, dat is sel heeeeel gaaf zeg! :)

ParkietHaarlem

Bedankt voor alle antwoorden!

Ikzelf vind de Blackface mooi en hoopte misschien dat deze mutatie ondertussen al vaker voorkwam. Maar ik begrijp dat deze misschien uitgestorven zou zijn. Ik ben benieuwd of 'kleintjes' de website nog kan vinden!

De halfsider heb ik ook gezien. Ook erg mooi! En deze komt blijkbaar vaker voor dan de Blackface!
Kennen jullie ook de mutatie met verschillende wangvlekken? Die is ook speciaal trouwens.

Zouden jullie extra geld neerleggen voor zo'n bijzondere kleurslag?

savannahvk

voor een bijzondere kleurslag denk ik wel... maar geen 50 euro ofzo, er moet een limiet zijn haha

Sonja

Zo'n aparte kleurslag vind ik wel leuk om te zien, maar ik zou er geen extra geld voor uitgeven.

Als ik op zoek ben naar een parkietje, kijk ik weliswaar ook of ik het diertje er leuk vind uitzien, maar belangrijker is voor mij persoonlijk dat het een gezond, leuk en lief parkietje is.


Idske

Wauw! Zit met open mond te kijken naar die foto's van Kleintjes! Ik ga er eens meer over lezen en opzoeken.  :)
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Kleintjes

Al ouder topic, weet ik, maar gelukkig de informatie gevonden die ik niet kon vinden lange tijd.

Nederlands talige informatie over zwartgezichten
Engels talige site over de zwartgezichtjes

Engels talige site over de half siders

Beide Engels talige pagina's zijn voornamelijk gebaseerd op genetica.
Leuk feitje: De (mogelijk) eerste vermelding van 'n half sider, komt uit 1928  :o
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses