Angst??

Gestart door Delle, oktober 14, 2012, 23:34:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Delle

Hallo allemaal,ik heb sinds vanmiddag een nieuw parkietje.
Hij is 6 weekjes oud. Nu zit hij sinds vanmiddag in zijn nieuwe kooi.
De eerst 3 uur zat hij op stok en deed hij niks. Daarna heeft hij een paar uur op de grond gezeten en wat gegeten. Vervolgens in hij gaan klimmen en daar hangt hij nu ook een paar uur....
Wat moet ik doen? Want volgens mij kan hij zo niet lekker slapen...
Is dit gedrag normaal voor een parkiet die moet wennen?

Mijn vorige parkiet had dit niet zo heftig...

Ik maak me een beetje zorgen... Misschien om niks maar toch

Loeky

Hoi Delle,

Gefeliciteerd met je nieuwe parkietje. Laat je parkietje maar lekker met rust. Alles is nog nieuw en bovenin de kooi voelt
hij/zij zich lekker veilig. Maak je maar geen zorgen.
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Delle

Ok ik maakte me zorgen...
Hoelang duurd dit gedrag meestal?
Wand mijn vorige parkiet iago had dit maar 4 uurtjes en ging toen al op verkenning.
Ik zal zazu lekker met rust laten en lief tegen hem kletsen.

inge

#3
Hoi gefeliciteerd met Zazu :)

Dit gedrag hangt van parkietje tot parkiet af ,bij de ene een dagje en bij de andere meerdere dagen.
Belangrijkste is dat je hem al zien eten hebt! Veel plezier met Zazu komt wel goed ;)

Delle

Ja dat heb ik heb zeker en het schaaltje voer op de grond is nu helemaal leeg.
Heb dit vervangen en schoon water gegeven.
Verder blijf ik vandaag maar uit de kooi. En hopen dat hij een beetje bijkomt.
Bedankt voor jullie reacties. Als er nog iemand is met tips hoor ik het graag.

birdy888

waarom heb je een schaaltje voer op de grond? de ervaring is dat deze snel vervuild, een bakje wat je op kunt hangen is dan makkelijker.

Delle

Dit heb ik omdat hij zijn hang bakje nog niet gevonden heeft.
Zosnel hij die heeft gevonden gaat het schaaltje op de grond weer weg.
Een tip van hier als je een nieuwe parkiet hebt... Dus vandaar maar is niet blijvend

ParkietHaarlem

Hoi Delle,

Ik neem aan dat je al gerust gesteld bent. Maar toch wilde ik je ook nog even op het hart drukken dat er niets vreemds aan de hand is. Je parkietje is op dit moment even angstig, maar dat is geheel normaal. Gun hem zijn tijd om zijn nieuwe omgeving te leren kennen. Dit kan gerust een aantal dagen duren. Laat hem in deze periode dan ook even met rust. Dat je lief tegen hem kletst is hartstikke goed van je! Nadat Zazu rustiger is kan je langzaam proberen met je hand in de kooi te gaan. Blijf gewoon lief tegen hem praten en probeer hem wat trosgierst te geven. Het kost even wat tijd, maar na enige tijd zal Zazu zich helemaal thuis voelen.

Succes!

Delle

Dank je wel! Ja ik ben wel gerust gesteld.
Zazu was net al wel wat aan het fluiten maar dan schrikt hij van zijn eiegen gefluit.
Hahha dat ziet er best grappig uit. Ik zal jullie op de hoogte houden.
Hopelijk voor zazu voelt hij zich snel thuis. En kunnen we vriendjes worden :)

savannahvk

Gefeliciteerd met de aankoop van je nieuwe vriemdje! :) op je vraag hoef ik niks meer toe te voegen want het antwoord is al gezegd haha. Post je binnenkort nig een foto van je nieuwste aanwinst? :D

Delle

Ja ik zal als hij minder bang is een leuke foto maken. En dan een introductie topic aan maken.
Gun hen eerst maar even zijn rust ;)