Parkietenvilla kweekverslag.

Gestart door Sanne, oktober 14, 2012, 22:08:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sara

Oooohoooh. Als ik dit zie, komen alle mooie herinneringen terug van het hebben van een nestje, zo mooi... Wat kan jij je parkietjes toch mooi in beeld brengen! Echt, wat een plaatjes. Ik ben benieuwd naar de kleurtjes die ze gaan krijgen en ik kijk al uit naar je volgende update.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Sonja

Wat ontzettend lief allemaal.......
En inderdaad meer dan mooi op de foto gezet...
Ik blijf het, iedere keer als ik zulke kleine hulpeloze wezentjes zie, weer een wonder vinden hoe ze opgroeien tot prachtige, zelfstandige vogels met ieder hun eigen willetje.
En met alle leuke, lieve en gekke capriolen die ze uit gaan halen.

Bedankt voor het delen van al deze geweldige foto's!

Iris7

Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

Sanne

Bedankt allemaal voor de complimenten!!  ;D Ik doe m'n best om die kleintjes er leuk op te zetten  ;)

@Sonja: geen dank hoor  ;D

marieannejeff

geweldig dit!!! super zeg!!.. wat een ongelovelijk mooie foto's.. en ook zo ontzettend duidelijk!! super mooie pietjes!!! ;D

Sanne

Zo ik heb weer wat foto's gemaakt.

Hier de kleintjes van Fryske en Fenne:





De kleintjes van Falco en Izzie:



Dit jonkie van Falco en Izzie heeft zoveel gegeten dat hij/zij z'n hoofd niet meer kan optillen  ;D


Jonkies Puk & Yana (en Bella & Apple natuurlijk ;-))




Ik denk dat dit het jonkie van Puk en Yana zelf is (de andere 5 zijn van Bella & Apple):


Vandaag is het eerste jonkie van Oliver en Izzie geboren. In totaal zijn er nu 16 jonkies van 5 verschillende koppels.

Sonja

Wat een geweldige foto's weer, wat zien ze er lief uit allemaal.... :)

LindaMouw

Wat een geweldig mooie foto's, wat bijzonder om dit zo te zien, dit is echt genieten.

Kleintjes

Steeds weer verbazend hoe snel dat kleine grut groeit en wat voor mooie foto's je maakt :')
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Sanne

Haha ze groeien inderdaad als kool. 'k krijg 't binnenkort nog druk met knuffelen met al die kleintjes ;-)

Sara

Wat zijn ze inderdaad enorm gegroeid! En wederom enorm mooie foto's!  :)

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Sanne

Het is weer tijd voor 'n foto-update:

De vogels krijgen al aardig wat veertjes en de eerste kleurtjes zijn al zichtbaar.

Dit zijn de eerste twee jonkies van Apple & Bella. Het eerste jong is wat donkerder groen en heeft een voornamelijk donkere staart. Het tweede jong is wat lichter dan de eerste en heeft een voornamelijk gele staart. Als ik naar de veertjes van 't eerste jong kijk op de buik dan lijkt er wat blauw door te schijnen (hij/zij is wel split voor blauw). Volgens mij zijn ze in ieder geval allebei opaline (ze zijn namelijk groen op de rug).





Dit is het derde jong van Apple & Bella. Zo te zien is hij/zij niet opaline:



Dit is het super schattige albino'tje van Fryske & Fenne:



En hier in 't nest:



Het tweede jonkie van Fryske en Fenne wordt trouwens gezoomd. En ik dacht vandaag al 'n beetje violet te zien, maar das nog niet zeker  ;-)

Dit is 'm:



En dit zijn de kleinste twee ukkies van Falco & Izzie (zij zijn nog een beetje lelijk):



Dit is de tweede uk van Falco & Izzie:



En dit de 1e (zij  is cinnamon, maar volgens mij ook DF gezoomd, ze is bijna helemaal wit (tot nu toe dan) maar er is wel een klein beetje lichtbruin te zien op de vleugels):

Sonja

Oohh......wat een schatjes toch allemaal...
Ik zou nooit een goede kweker kunnen zijn, want ik wil ze allemaal zelf houden. :)

Enne.....lelijke parkietjes bestaan toch niet? ;)

Sanne

Citaat van: Sonja op oktober 28, 2013, 22:02:33
Oohh......wat een schatjes toch allemaal...
Ik zou nooit een goede kweker kunnen zijn, want ik wil ze allemaal zelf houden. :)

Enne.....lelijke parkietjes bestaan toch niet? ;)

Haha in 't begin hield ik ook bijna alles zelf, maar dat kan ik helaas niet blijven doen  ;) Nu pik ik gewoon de allermooiste parkietjes eruit.

Enne... lelijke parkietjes bestaan echt wel... zonder veertjes zijn ze echt super lelijk maar gelukkig duurt dat niet lang  ;D

Parkieten-Freak

Wat een prachtige foto's Sanne, het is gewoon genieten om er naar te kijken!  ;D
Wat leuk dat er nu ook een paar groen-gele jonkies zijn! :D
Echt gaaf hoor!  :)


Sonja

Citaat van: Sanne op oktober 28, 2013, 22:04:56
Enne... lelijke parkietjes bestaan echt wel... zonder veertjes zijn ze echt super lelijk maar gelukkig duurt dat niet lang  ;D

Ik vind die kleine kale koppies en die -in verhouding- veel te grote pootjes toch wel heel erg lief hoor :), het heeft allemaal zijn charme vind ik. En inderdaad, de veertjes laten niet heel erg lang op zich wachten. ;)

Sanne

Zo vandaag had ik 'n vrije dag dus ik heb mooi wat foto's kunnen maken. De oudste parkietjes krijgen al wat veertjes dus nu worden ze fotogeniek  ;D

De groen gele parkietjes zijn engels en dat begint nu wel zichtbaar te worden: mooie hoge kuifjes en 'n flinke bos veren  ;)  ;D





Groepsfoto:


De eerste jonkies van Fryske en Fenne hebben ook al wat veertjes. Het tweede jonkie van hun wordt violet gezoomd. Nummer 3 wordt gezoomd opaline, en misschien ook wel violet, maar dat kan ik nu nog niet met zekerheid zeggen. Mooi zijn ze in ieder geval.

Nummer 3:


Nummer 2:


En dit is een groepsfoto van de ukkies van Falco & Izzie:



De oudste bij Falco & Izzie in het nest is dubbel factorig gezoomd cinnamon. Daarom is ze voornamelijk wit van kleur. Waarschijnlijk komt ze er ongeveer zoals Falco uit te zien met 'n lichtblauw kraagje rond haar koppie. De andere 3 jonkies zijn allemaal gezoomd.

Ik mag de jonkies van Fryske & Fenne en Falco & Izzie wel niet tegelijk eruit halen want ze lijken behoorlijk op elkaar.

En dit kleine hummeltje is 't eerste jonkie van Oliver & Lilly. Hij/zij wordt dominant bont. Waarschijnlijk met hetzelfde patroon als pappa  ;D



Op m'n website staat nog meer foto's van de jonkies  ;)

Sonja

Wauw wat een prachtfoto's weer Sanne! :)

En wat een schatjes toch, om op te (vr)eten... :-*

elisekuijpers

Wat een schatten,Sanne. ;D
Gewoon om op te vreten. :-*

Parkieten-Freak

Ik zit hier te smelten.......prachtige jonkies! Leuk dat je nu ook groene parkietjes hebt! Helemaal top!