Parkietenvilla kweekverslag.

Gestart door Sanne, oktober 14, 2012, 22:08:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

LindaMouw


Sanne

Van de meeste jonkies zijn de kleurtjes nu wel aardig zichtbaar. Er zit veel gezoomd bij (was ook wel te verwachten met Fenne en Falco).
Het derde jonkie van Fryske en Fenne heeft heel veel blauw op de rug. Van haar ben ik er vrij zeker van dat ze opaline is:



Maar bij het 4e jonkie van Falco & Izzie is er zowel blauw als zwart op de vleugels:




Wat me nog meer opviel is dat de gezoomde tekening bij het tweede en derde jonkie van Falco & Izzie een stuk lichter is dan de gezoomde tekening bij de jonkies van Fryske en Fenne. Dit zijn de jonkies van Falco & Izzie:






En deze is van Fryske & Fenne:




En dit wordt 'n supermooi jonkie van Oliver & Lilly:


Sara

Wat een prachtkleuren! Wauw!!

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Sanne

Citaat van: Sara op november 09, 2013, 20:54:40
Wat een prachtkleuren! Wauw!!

Vele groetjes,

Sara

Haha ja ze zijn bijna te mooi om te verkopen. Gelukkig kan ik er een paar zelf houden  ;D. Maar 't is wel moelijk kiezen  ;)

Kleintjes

Wat 'n droppies!!

Als ik de ruimte had, dan wisht ik 't wel ;) Wat zijn ze mooi *kwijl*
Kan me voorstellen dat ze 't je erg moeilijk maken nu, qua uitkiezen ^_^
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

elisekuijpers

Wat een lieverds. :-*
Bijna zonde om weg te doen. ;D

Sanne

Het begint wat kouder te worden dus ik heb zeil voor de voliere laten maken. Vandaag hebben we alle klemmetjes op de voliere bevestigd zodat het zeil er meteen op kan als het kouder wordt. Het is nu nog niet zo heel koud dus ik heb nog een deel van de voliere open gelaten. Maar ze kunnen nu al wel lekker uit de wind zitten.

Het stukje boven de deur wordt ook nog dichtgemaakt met zeil (dit was iets te groot dus dat laat ik nog wat kleiner maken). Het zeil is heel mooi doorzichtig en ik kan de vogeltjes als straks alles is afgedekt nog mooi zien. Als in de winter het zonnetje op de voliere staat zal het ook nog een paar graden warmer worden doordat het zeil doorzichtig is. Het is geen goedkope oplossing voor die elite vogeltjes van mij maarja je moet er wat voor over hebben he   ;)


Volledig afgedekt


Gedeeltelijk afgedekt

Kleintjes

Ziet er super uit, Sanne :D
Ik zie ze al zitten, lekker in de winterzon  8)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Sara

Het zeil past mooi Sanne! Het ziet er een vrolijke en knusse bedoening uit daarin!  :)

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Parkieten-Freak

Wauw! Een mooie én goede oplossing voor de koudere dagen die ongetwijfeld komen gaan, Sanne!
Zou je misschien een foto willen maken van de klemmetjes? Ik ben namelijk benieuwd hoe je dat dat zeil nu precies bevestigd hebt aan de volière.
Andere forumleden met een volière willen dit misschien ook wel uitproberen!


Sonja

Dat ziet er perfect uit, Sanne! :)
Je parkietjes boffen maar met zo'n zorgzaam baasje. :)

Sanne

Hier nog even wat foto's van de jonkies:













Deze is volgens mij opaline recessief bont  :-D


En speciaal voor wanneer Anneke een voliere gaat bouwen twee foto's van de klemmetjes die ik heb gebruikt voor het zeil:



Als je de klemmetjes draait blijft het zeil vast zitten.

Samm

Wou dat ik ze zo op de foto kon krijgen, word er gewoon jaloers van haha!

Sonja

Wat zijn ze prachtig Sanne!
Om verliefd op te worden. :-*

Parkieten-Freak

Prachtige foto's van prachtige parkieten Sanne! Bedankt voor het plaatsen van de foto's met de klemmetjes. Ik kan nu goed zien hoe je het bevestigd hebt. Helemaal top!
:)


Iris7

Had ik maar een volière zo groot als een huis... :)
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

LindaMouw

Wat een mooie foto's en wat een geweldig  mooie parkietjes, vind die eerste zo mooi! Wat heb je een goede oplossing voor de volière zeg, zo zitten ze er lekker warm bij, wat zullen de parkietjes dat lekker vinden

Sanne

De laatste maanden van 2013 ben ik erg druk geweest. Daarom heb ik niet zoveel foto's kunnen maken en posten. Maar hier een overzichtje van de eerste nestjes grasparkieten van de herfst 2013.









Het overzicht van de engelse parkietjes moet ik nog maken.

Een aantal koppels zijn met de tweede kweekronde bezig. Ook daaruit zijn al een aantal hele mooie jonkies gekomen. Binnenkort plaats ik daar ook wat foto's van.

Wikkie1977


Sonja