Parkietenvilla kweekverslag.

Gestart door Sanne, oktober 14, 2012, 22:08:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sanne

#100
Even een foto-update. De oudste 3 groeien goed, de jongste lijkt nog wat achter te blijven:










*wendy*


Iris7

#102
Ze zien er echt heel leuk uit!
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

Sanne

De kleintjes zijn al weer 'bijna' groot :-) Ze hebben al flink wat veertjes en gaan ook regelmatig het blok uit. Alleen zet ik ze dan weer terug in het blok, want als ze eenmal op de bodem van de broedkooi zitten zien ze er wel zielig uit ;-)

Hier wat lieve en schattige foto's:

























Parkieten-Freak

Wederom prachtige foto's Sanne en wat zijn ze mooi en lief..... ;D


Sanne

Citaat van: Parkieten-Freak op maart 30, 2013, 19:16:01
Wederom prachtige foto's Sanne en wat zijn ze mooi en lief..... ;D

Thanx  ;D jij bent er snel bij zeg ;-)

Loeky

Zeker lief, wat een droppies zeg! :)
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

inge


Vogellied

Ik kwam dit topic tegen en heb het helemaal doorgespit, en ik heb genoten! ;)

Sanne

Citaat van: Vogellied op maart 31, 2013, 13:05:35
Ik kwam dit topic tegen en heb het helemaal doorgespit, en ik heb genoten! ;)

Leuk om dat te lezen  :) Er gaat best wel wat energie zitten in 't maken, bewerken en online zetten van de foto's  ;)

Parkieten-Freak

Inderdaad heel erg mooie foto's, stuk voor stuk!

(Ik denk merteen weer aan een kalender haha!)


Sanne

Deze twee ukkies zijn van Eva en Floris. Het vorige nestje van hun was mislukt omdat Eva er een zooitje van maakte (was hun eerste nestje). Maar nu hebben ze 3 jonkies. De jongste blijft qua ontwikkeling wel behoorlijk achter dus 't is even afwachten of die 't gaat redden. De oudste twee zitten al mooi in de veertjes.

Dit is de oudste, hij/zij is recessief bont cinnamon violet. Een erg mooie combinatie. Hij/zij lijkt precies op mama Eva:

van het violet is nog weinig te zien, maar bij de staart komt de kleur als eerste door en daar zie ik violet  ;)

Dit is ukkie nr 2. Hij/zij is recessief bont en hemelsblauw of kobalt blauw (ik denk hemelsblauw maar ben er niet helemaal zeker van). Dit wordt echt een heel mooi jonkie. Grote kan dus dat hij/zij hier mag blijven  ;D


En dit zijn ze gezellig samen op mijn hand:


De jongste zit nog niet zo goed in de veertjes dus die heb ik nog maar even in het nest laten liggen

grasParkiet2

Zo ben even bezig geweest met lezen :) mooie foto's
Hoeveel grasjes heb je nu zelf en koppeltjes. Het worden er steeds meer.

Sanne

Ik heb net een uitgebreide fotoshoot gemaakt van de vogeltjes. Hier alvast een paar foto's. Het is voor mij nu bedtijd maar morgenavond bewerk ik de rest van de foto's en zet ik ze op m'n website.










Parkieten-Freak

 ;D Wat ontzettend mooi toch weer, als ik dit zie wil ik wel 100 grasparkieten haha! :D


Sanne

#115
Citaat van: Parkieten-Freak op april 04, 2013, 22:38:19
;D Wat ontzettend mooi toch weer, als ik dit zie wil ik wel 100 grasparkieten haha! :D

Thanx :) wacht maar totdat je ziet hoeveel zooi en stof 20 grasparkieten maken. Dan laat je t wel uit je hoofd om er 100 te nemen :P maar n tweede grasparkiet kan best hoor, ik heb d'r nog wel eentje over  ;D

Sanne

Donderdag heb ik nieuwe foto's gemaakt van de jonkies:

De twee engelse grasparkietjes:




De jonkies van Elmo en Elphie:




En hieronder de jonkies van Eva en Floris:




Meer foto's staan op ParkietenVilla.nl

Parkieten-Freak

Waauw, wat zijn ze weer mooi Sanne!  ;)
De bovenste Engelse parkiet heeft mijn hart totaal gestolen.  ;D De andere parkieten trouwens ook  :P


Sanne

Nadat wij van de zomer zijn verhuisd, een voliere en een kweekruimte hebben gebouwd heb ik half september koppels geselecteerd en broedblokken opgehangen. De eerste jonkies zijn vorige week geboren.

Fryske en Fenne hebben nu 3 jonkies en er liggen nog 3 eitjes in het blok.
Dit zijn Fryske en Fenne:
     

En dit zijn hun 3 jonkies. Het oudste jong is een albino en dus een popje.

De kleintjes op de foto zijn 6, 2 en 0 dagen oud.

De kleinste is vanochtend geboren:


De middelste (2 dagen oud):


Bij Falco en Izzie is 't eerste jonkie geboren. Misschien wordt daar vannacht nr 2 geboren. Dit zijn Falco en Izzie:
     

Dit is hun eerste jonkie:


Het is een robijn-oogje (de oogjes zijn niet helemaal zwart). Dat betekend dat het jonkie cinnamon van kleur is. Aangezien mama Izzie niet cinnamon is en cinnamon hetzelfde vererft als albino moet het jonkie dus wel een popje zijn.

Bij Puk en Yana in het nestje liggen jonkies van Bella en Apple en waarschijnlijk is er ook een eitje van Puk en Yana uitgekomen. Het verschil tussen de jonkies is nu nog niet te zien, maar als de jonkies veertjes krijgen zal dat geen probleem zijn. De jonkies van Puk en Yana zijn namelijk blauw-wit terwijl de jonkies van Apple en Bella groen-geel zijn.
Dit zijn Puk & Yana
     

En dit zijn Apple & Bella:
     

Voor Apple en Bella was dit het eerste nestje en ze wisten niet wat ze met de ukkie aanmoesten. Yana had maar 2 bevruchtte eitjes dus daarom heb ik 5 eitjes van Apple & Bella over gelegd. Ik verwacht niet dat ze alle 5 uitkomen.

En dit zijn de kleintjes van deze koppels:






Op mijn website (www.parkietenvilla.nl) staan meer foto's en staat ook per koppel hoeveel jongen ze hebben en wanneer die geboren zijn.

Loeky

Ik ben er stil van!
Wat is dit ontzettend mooi.
Ik heb het al eerder gezegd....
Geef een fotoboek uit en ik koop hem direct :)
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19