Parkietenvilla kweekverslag.

Gestart door Sanne, oktober 14, 2012, 22:08:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ParkietHaarlem

Citaat van: SanneHaha ik kan helaas niet alles houden wat hier geboren wordt, dus ik ga wel wat verkopen. Mogelijk gaan er van dit nestje 1 of 2 weg. Beetje afhankelijk van welke kleurtjes eruit komen en hoe ik die hier kan matchen ;).

Fenne heeft trouwens 2 nieuwe eitjes liggen, en ik heb nog een ander heel mooi koppel waar sinds vandaag 'n eitje ligt. (violet bont mannetje met van die witte randen langs de vleugels met een cinnamon pop (volgens mij ook violet maar dat is door de cinnamon lastiger te zien)). Dus als alles goed gaat komen er nog flink wat jonkies aan en zal ik toch echt wat moeten verkopen  ;)

Oh wat spannend. Ik zal je op de voet blijven volgen! Je hebt veel violet, bont en opaline. Prachtig!

Sanne

Citaat van: ParkietHaarlem op december 22, 2012, 20:34:12
Oh wat spannend. Ik zal je op de voet blijven volgen! Je hebt veel violet, bont en opaline. Prachtig!

Ja ik vind violet en bont supermooi. En opaline kan bij bont en bij gezoomd ook een heel mooi effect geven  :D

Sanne

De kleintjes zijn nog niet heel fotogeniek, maar toch heb ik even wat foto'tjes gemaakt  ;D

Hier zijn de ukkies van jong naar oud:







De kleintjes worden behoorlijk goed gevoed. Die kropjes zitten echt bomvol. Ik merk wel dat deze vogeltjes iets rechterop op m'n hand proberen te zitten. De ukkies van Fryske en Fenne gingen gewoon liggen  ;). Het jongste ukkie lijkt een wat lichtere snavel te hebben wat kan betekenen dat het ook een iets lichtere kleurslag is. Maar misschien is die ook wel gewoon wat lichter van kleur omdat hij/zij een paar dagen jonger is dan de andere jonkies. De tijd zal het leren  :D

Parkieten-Freak

Wat leuk toch dat het nu zo goed gaat Sanne! Prachtige foto's weer hoor!  ;D


inge


Sanne

Het gaat goed met de ukkies. De jongste is nog echt lelijk, maar de twee oudste vogeltjes zien er al best schattig uit. Hieronder een paar foto's die ik de afgelopen dagen gemaakt heb  :)











Sanne

De jonkies zijn ondertussen flink gegroeid. De oudste wordt violet van kleur en de 2e wordt kobalt blauw. De jongste wordt waarschijnlijk ook kobalt blauw, maar dat is nog wat lastiger te zien. Verder zie ik wel goed verschil in kleur van de neusdoppen. Het tweede jonkie (de kobalt-kleurige) heeft al sinds een week een roze neusdop met blauwe gloed. Ik denk dat dit een menneke is. De oudste en jongste hebben een roze neusdop met bruinige tint. Ik vermoed dat dit popjes zijn. Maar de oudste is net 3 weken dus ik zet m'n geld er nog niet op in ;-)

Het tweede jonkie kan heel goed stil zitten en hij is daarom ook het makkelijkst te fotograferen. De oudste wil niet echt meewerken, maar ik heb toch een paar plaatjes gemaakt de afgelopen week:


De oudste (het violet komt ook mooi terug in de vleugelpennen):


Jonkie twee (mooie blauwe gloed op de neusdop):


Jonkie twee (gewoon omdat hij zo mooi is  ;D):


Lief (paar dagen geleden gemaakt, dus iets minder veertjes):


Hierop kan je mooi het kleurverschil van de neusdoppen zien (rechts is volgens mij 't menneke en links 't popje):


De kleinste (volgens mij ook 'n popje):


Zwart tongetje:


Op www.parkietenvilla.nl staat nog meer foto's  ;)

inge


Sanne

De kleintjes zitten ondertussen al behoorlijk dik in de veertjes. Hier zijn wat foto's van afgelopen dinsdag:

De kleintjes zitten ondertussen al goed in de veertjes. Afgelopen dinsdag had ik nog wat foto's gemaakt, maar ik had helaas niet eerder tijd om ze uit te zoeken en te bewerken. Deze plaatjes zijn dus van afgelopen dinsdag:









De oudste twee zijn nu ruim 4 weken en hebben al zelf wat zaadjes gegeten. De jongste is 3,5 week en duidelijk een stukje kleiner. Waarschijnlijk ga ik 1 jonkie zelf houden (de violet-kleurige) en ga ik voor die andere twee een baasje zoeken. Maar dat is nog niet helemaal zeker. Het kan zijn dat ik er toch 2 zelf hou  ;D

Bonnie en Clyde


Parkieten-Freak

Wat een ongelofelijk mooie foto's Sanne! Hele mooie vogels ook, prachtige kleuren!
ik smelt hier ook van..... ;)


Kleintjes

Geweldige keluren en foto's *zwijmel* De poets-foto vind ik erg mooi, die zie je niet zo vaak :D
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses


inge

Ja wat kan ik er nog aan toe voegen,dat ze super schattig en mooi zijn .

Maar ja is al gezegd, het zijn heel mooie foto's en echte dikkertjes :D

savannahvk


Pippin

Het leuke aan de eerste foto's toen ze nog zo klein waren was dat ik eindelijk duidelijk kon zien waar de krop zat. Natuurlijk had ik dat eerder gezien, en ik wist ongeveer waar ik het anatomisch kon vinden, maar ik kon bijna zien wat ze gegeten hadden, bij wijze van spreke... :)

Wat zijn ze toch heerlijk lief lelijk! :D

grasparkietjes

Zo, ik was er een tijdje niet en er zijn alweer een aantal mooie jonkies geboren <3 prachtig! Maasallah :)) (tegen boze ogen)

Sanne

Het is al weer 'n tijdje geleden dat ik een update heb geschreven. Daarom nu maar even een foto-update.

De jonkies van Bobo en Lana zijn ondertussen groot. Een van de jonkies is verhuisd naar Deventer. De andere twee zijn nu nog hier, maar 1 daarvan wordt nog verkocht.











En dit jonkie ligt momenteel bij Bobo en Lana, maar het is eigenlijk een jonkie van een ander koppel (Eva & Floris). Het was voor Eva en Floris het eerste nestje en Eva maakte er een zooitje van. Dit eitje had ze op de grond gegooid, maar ik had 't optijd gevonden en bij Lana gelegd. Eigenlijk is dit dus een klein wondertje:










En de kleine ukkies van Fryske en Fenne zien er nu zo uit:





Meer foto's van de kleintjes staan op m'n website ;)

Kleintjes

Geweldig Sanne! Ze groeien als kool en zijn erg mooi geworden :)

Wederom zeer mooie foto's, vooral de vlieg foto is prachtig  :-*
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Sara

Die vliegfoto is echt fantastisch!
De andere foto's zijn ook heel mooi, wat zijn het allemaal schatjes geworden en wat zijn ze weer snel groot!  :)
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes