Pleegouders

Gestart door grasParkiet2, oktober 06, 2012, 19:59:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

grasParkiet2

Ik heb nu een nestje grasparkietjes van 4 kuikens. De oudste is nu 1 week oud en de jongste 4 dagen. Ik vroeg me af of deze ouders ook een pyrrhura van 2-3 weken mee groot kan brengen? Omdat ik hem liever niet met een spuitje en pap groot wil brengen.

Of iemand hier mee ervaring heeft.

Sara

Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik weet wel dat grasparkietjes meestal aanvaard worden door de pleegouders. Of dit ook voor andere parkietensoorten geldt, weet ik niet, maar je kan het altijd (voorzichtig en oplettend) proberen. Misschien wel dat de kans kleiner is omdat dit kuikentje al ouder is. Dus misschien zal je alsnog handopfok moeten toepassen. Je kan dan best contact opnemen met iemand die hier iets van kent (en goed googlen).
Ik hoop trouwens dat je parkietjes niet buiten aan het broeden zijn, want het broedseizoen is echt wel voorbij.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

grasParkiet2

#2
hoi,

Dank je voor je advies ik zou kijken of ze hem willen aanvaarden. En ja ze zitten nu buiten en de baby's doen het nog goed. Kijk elke dag of het goed met ze gaat en zorg ervoor dat ze het goed warm en droog hebben.

Groetjes

Sara

Volgende keer toch niet meer broeden in oktober hoor. Het vriest al aan de grond 's nachts, het is eigenlijk echt veel te koud om te broeden nu.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes