verkeerd gekortwiekt

Gestart door marmoerings, oktober 03, 2012, 14:31:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

marmoerings

Ik heb van het voorjaar 2 "tamme"parkietjes gekocht. Heelaas niet echt tam, maar wel gekortwiekt. Bij de ene zijn tijdens de rui zijn vleugels weer in orde gekomen, maar de andere heeft maar een paar pennen terug. Nu vertelde mij iemand dat hij waarschijnlijk verkeerd gekortwiekt is. Het grootste probleem is nu dat de afgeknipte pennen gaan bloeden als hij ergens tegen aan fladdert, bijvoorbeeld omdat hij ergens van schrikt. Ik zou graag willen weten of we iets kunnen (laten) doen om in ieder geval van de stompjes af te komen en het liefst dat hij weer functionele vleugels krijgt. Wie o wie heeft er voor ons een goede raad. Hij zit nu met andere parkieten in een voliere die zo is ingericht dat hij zich prima kan redden.

mar moerings

Kleintjes

Je zou bij 'n Dierenarts (liever vogelarts) langs kunnen gaan en daar eens raad vragen.
Tijdens de rui worden niet alle pennen in eens keer vervangen, maar dat gaat over verschillende rui-periodes verspreid.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses