Vraagje Over Het Strelen

Gestart door Missa, november 04, 2005, 10:39:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Missa

Hoi,
Als Poco in zijn kooitje zit steek ik soms eens mijn vinger door de tralies en meestal bijt hij dan, maar niet hard hoor! Maar soms draait hij zijn kopje en dan kan ik hem naast zijn bekje of aan zijn nekje echt goed strelen, hij geniet er dan echt van en doet zijn oogjes dicht! Plots is het gedaan en begint hij terug te bijten! Buiten de kooi kunnen we hem zelfs niet strelen! Hoe zou dit komen dat hij het zo heel af en toe wel kan verdragen maar niet uit zijn kooi! Is dit een teken dat hij dit later (na de pubertijd) wel altijd leuk zal vinden! Hopelijk is dit geen stomme vraag!

Groetjes Missa

Sonja

Hoi Missa,

Je stelt zeker geen stomme vraag, hoor. ;)

Ik denk dat Poco door te bijten wil laten merken, dat hij genoeg heeft van het strelen.
Waarschijnlijk laat hij het in de kooi wel toe, omdat hij zich daar veilig voelt, het is zijn huisje. Als hij er wat meer aan gewend is, dat je hem af en toe streelt, zal hij het buiten de kooi ook wel goed gaan vinden.
Door zijn kopje zo te draaien, geeft hij aan, dat hij het graag wil. En je kriebelt hem op deze manier precies op het plekje, waar hij het op dat moment het liefste heeft! ;)
Als hij aangeeft, dat hij er even genoeg van heeft, kun je het beste stoppen, en het alleen doen, als hij laat merken dat hij wel "in" is voor een knuffelpartijtje.
Mijn parkietjes worden ook graag geknuffeld, maar soms hebben ze er gewoon even geen zin in, en dan laat ik ze maar gewoon. Ze komen vanzelf. ;)

Groetjes, Sonja.