Nieuwe jonge parkiet bij andere zetten??

Gestart door Kirsten-puk, september 27, 2012, 16:05:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kirsten-puk

Hallo,
Ik krijg een jong parkietje
Kan ik haar bij mijn andere niet tamme 1 jaar oude parkieten zetten
Ze zijn wel een klein beetje vechterig
Kan k haar beter niet bij hen zetten of wel?
Moet ik een kooi erbij kopen?

Groetjes,
Kirsten

Lilloontje

Hoi,

Ik denk niet dat het zowiezo verstandig is om een oneven aantal parkietjes te nemen. Als je een oneven aantal bij elkaar hebt, wordt er 1 vaak "buitengesloten". Dan zou ik er nog een parkietje bij nemen.

En ik zou ze zowiezo niet meteen bij elkaar zetten. Ze moeten eerst nog aan elkaar wennen..Als je nog een extra kooi hebt of kan lenen, kun je eerst de kooien naast elkaar zetten, zodat ze de kans krijgen om elkaar te leren kennen.

savannahvk

http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,28917.msg162413.html#msg162413 in dit topic vertelde je dat je al een nieuw parkietje had die dag, en nog een naam nodig had en nu zeg je dat je de nieuwe nog moet krijgen? Misschien had je vantevoren moeten nadenken of de derde erbij kan, zowiezo gaat 3 nooit zo heel goed, er blijft er eentje buitengesloten, dus is het verstandiger er een tweede bij te zetten, en dus geen nieuw hok kopen om die derde apart te zetten.... wel is voor 4 parkieten een ruim hok nodig, ook moet de grootte van een hok voor 4 parkieten minstens l x b x h: 60x32x55cm zijn. en er is een heleboel van wat je vraagt goed op te zoeken op internet, of sterker nog, logisch nadenken.

Sara

#3
Ik snap ook niet meer goed wat nu de waarheid is. Ga je nog een nieuw parkietje nemen of heb je er al één?
Heb trouwens gelezen in een ander topic dat het niet lukte om de 2 parkieten die je al hebt tam te maken.
Het lijkt me een goed idee om hier eerst eens goed aan te werken en er over na te denken wat je nu eigenlijk wil, in plaats van alweer een nieuw parkietje te nemen (als het nog niet te laat is). Ik zie trouwens dat je 3 topics hebt lopen over quasi hetzelfde onderwerp, maar in elk topic staat er wel iets anders, dat is niet de bedoeling.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Parkieten-Freak

Dit topic wordt gesloten omdat niet duidelijk is hoeveel parkieten TS heeft. In andere topics van TS wordt namelijk een ander aantal parkieten opgegeven.