Ernie's pancreas heeft het begeven

Gestart door bert en ernie, september 24, 2012, 11:11:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bert en ernie

Onze kleine meid van 3 heeft deze wereld verlaten, ze heeft nog gewacht tot we terug waren van het weekend  :'(
Ze had de volgende symptonen: zwarte stoelgang, veel slapen, heel veel eten, af en toe nog eens vrolijk zijn en dan weer slapen tot gisteren bij de dierenarts, haar laten inslapen. Ze ging bijna al in een coma als we haar vast namen. Dus kijk goed naar de symptomen. Wij waren te laat..... :'(
Maar haar levensgezel is heel wat vrolijker geworden, alsof er een last van haar rug is gevallen. Vroeger wilde ze nooit uit de kooi en nu doet ze niet anders en ze zoekt niet. De laaste tijd waren ze altijd aan het vechten wat ze vroeger nooit deden...
Het is hard om ons lieverdje te verliezen.....maar wordt niet meer vervangen, doet te veel pijn bij het verliezen :'(

Groetjes Cedric en Sylvie

(Leesbaarheid aangepast. Is nu wel goed te volgen.)

Editje: Degene die niet medisch zijn onderlegd: pancreas = Alvleesklier, zorgt voor de suiker huishouding in 't bloed.

inge

Veel sterkte gewenst bij het verlies van Ernie !

Kleintjes

Sterkte met 't verlies van jullie vriendje.

Vraag me alleen af: Hoe weet je zo precies wat er gebeurd is?
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

bert en ernie

#3
De veearts heeft het verteld doordat ze graatmager was en het te zien was aan de zwarte poep. Ze kon haar eten niet genoeg ophouden dus ze at heeeeeel veeel en bleef vermageren maar ze had opstaande veren waardoor je het niet zag.

Berichtje verduidelijkt. Vogels hebben geen vacht, zij hebben een verenpakje. Groetjes, Sara

Kleintjes

Kan dus ook door maag en darm problemen ontstaan. Problemen met de gal ook trouwens.
Beetje eenvoudig, maar dat kan aan mij liggen.

Hoe dan ook, waarom geen nieuw vriendje voor jullie parkietje?
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Loeky

Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

bert en ernie

Het kan inderdaad een andere oorzaak hebben gehad maar dat zullen we niet meer weten.
We gaan haar vriendinnetje alleen proberen te houden, voorlopig lukt dit goed.
Ik hoop dat we haar tam gaan krijgen...
Anders kan er nog altijd ééntje bijkomen.

Het verlies doet ons teveel pijn voor het ogenblik.

Bedankt voor het medeleven...

TicoLover


bert en ernie

de eerste dagen ging het supergoed met onze Bert maar deze week begon ze heel raar te doen.
Ze kroop volledig weg in de kooi, wilde geen contact met ons en liep heel de tijd heen en terug op haar kleine stokje terwijl ze zielige geluidjes maakte.

Een vriend van ons had een grasparkiet, mannetje, gered toen deze bij hem tegen het raam was gevlogen.
Die zat bij hem in een klein kooitje, niet ideaal maar ze zorgden ervoor...

Deze parkiet, Charly gedoopt door ons houdt nu ons popje Bert gezelschap...
We zullen onze Ernie nooit vergeten  :'( maar Bertje haar noden komen op de eerste plaats.
Na een paar uren (beide kooien stonden open) zaten ze al samen in de grote kooi.
Het is nog wennen want het is nog maar de 2de dag maar dat zal wel goedkomen.

Charly moet zijn plaats nog zoeken in de kooi, hij eet al pelletjes maar is een heel schuchter, bang vogeltje.

Hopelijk hebben we nu meer geluk  :-*

Bert en Charly

Kleintjes

Wat fijn dat jullie 'n nieuw maatje hebben gehaald voor Bertje.
Ik denk dat ze zich al snel beter zal voelen en Charly vindt zijn plekje wel :) Gaat soms sneller dan je verwacht.

Veel plezier met jullie vriendjes en dat 't deze keer lang mag duren :)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses