Een vraagje

Gestart door mourad, september 20, 2012, 19:24:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mourad

Hallo iedereen,
Ik heb een vraag: ik had vorige zomer grasparkietjes maar ik moest ze van me moeder verkopen, omdat we op vakantie gingen en niemand kon op hun oppassen.
Dus een paar jaartjes later heb ik beslist om nieuwe grasparkietjes te halen.
Ik wil bij een kweker grasparkietjes halen van 5 a 6 weken oud en graag een koppel.
Maar omdat ze zo jong zijn kan ik niet weten als het een koppel is of 2 mannen of 2 poppen zijn.
Dus wat kan ik het best doen?

*wendy*

Geweldig dat je 2 grasparkietjes wil nemen. Het beste is als de jonkies bij de ouders blijven tot zij minimaal 7 weken (liefst 8 weken) oud zijn. Een goede kweker laat ze ook pas op die leeftijd vertrekken!! Op die leeftijd is ook perfect te bepalen of het mannetjes of vrouwtjes betreft (op een enkele uitzondering na).

Ik raad je aan je eerst goed in te lezen en ook te bedenken of je nu wel oppas kan regelen als je op vakanite gaat.

Veel succes.

grasParkiet2

#2
hoi hoi,

leuk dat je grasjes neemt en zeker twee.
let ook op dat ze geen familie zijn ook al hebben ze een andere kleur kan nog uit hetzelfde nest zijn.
je kan anders beter bij een andere kweker een andere vogel er bij halen voor de zekerheid. want kan altijd wel ergens familie zijn.

Heb gezocht naar foto's van mijn kleintjes dat je de neusdoppen een beetje kan zien en hoop dat je die beetje zicht baar is.


dit is mijn mannetje van denk dan een week of 7/8 en je kan zien dat het een man is omdat zijn neus al donker van kleur is en geen witte ring om zijn neusgaten heeft.


nog een keer man


dit zijn de ouders toen ze jong waren. (dus geslacht is zeker) en de blauwe is de pop. want die heeft een witte ring rond haar neus. ook bijten en schrewen poppen meer. vooral als ze niet tam zijn.

Als je het nog niet weet wil ik je nog wel meer voorbeelden sturen :D
hoop dat het lukt.
:O en bij jonge parkieten lopen de zwarte strepen op hun hoofd door tot de snavel (niet dat je een overjarige parkiet krijgt)

edit: de foto's zijn niet te zien, vermoedelijk ligt dat aan het feit dat je via facebook linkt. gr, pf

grasParkiet2

oeps nu met foto:


dit is mijn mannetje van denk dan een week of 7/8 en je kan zien dat het een man is omdat zijn neus al donker van kleur is en geen witte ring om zijn neusgaten heeft.


nog een keer man


dit zijn de ouders toen ze jong waren. (dus geslacht is zeker) en de blauwe is de pop. want die heeft een witte ring rond haar neus. ook bijten en schrewen poppen meer. vooral als ze niet tam zijn.