Wat kan ik nog meer doen

Gestart door Delle, september 20, 2012, 06:33:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Delle

Iago is mijn parkietje van 7 maanden.
Hij is vorige week maandag opgenomen bij dierenkliniek keistad ( voorheen feld)
Hier is hij tot vrijdag geweest. Had een kropontsteking en heeft daarvoor een zware antibiotica gehad. En nu nog extra vitamine. Iago is nog steeds erg rutig slaapt heel veel
Wel op 1 pootje sinds 2 dagen.
Maar ik zie hem niet drinken. Kort om hij is nog lang niet de oude.
De vogelarts zegt dat hij moet bijkomen van de zware antibiotica kuur omdat hij nig zo jong is.
Hebben jullie nog tips voor mij wat ik nog voor me kleine mannetje kan doen?
Hoop namelijk dat hij snel weer de oude word.
Wat denken jullie?

Groetjes Danielle en iago

*wendy*

Wat je kan proberen is hem wat extra vitamine toe te dienen in de vorm van groente, fruit of kruiden. En misschien is een probiotica kuurtje handig om de goede darmflora weer op pijl te brengen (de antibioticakuur heeft ook de goede bacteriën gedood), maar dat zou ik dan eerst met de dierenarts overleggen.

Succes. Hou Iago goed in de gaten en als je het niet vertrouwd, zou ik toch opnieuw naar de dierenarts gaan (eventueel een andere arts voor een second opinion).

Wellicht hebben anderen nog meer tips voor je.

Delle

Dank je wel voor de tips!
Ik ga morgen meteen weer bellen iago eet namelijk heel goed maar vind toch dat hij magerder word...
En als ik dan al zijn symptomen bekijk ben ik bang dat hij misschien wel last heeft van een mega bacterie....
Ik hoop het niet maar ga het toch voor leggen aan de vogelarts morgen....
Wil me manneke niet kwijt dus hoop zo dat ik niet te laat ben.....

jolandacarlo

Weet je misschien ook of de dierenarts een ontlasting onderzoek heeft gedaan ?
Anders zou ik dat zeker laten doen zodat je snel weet of hij de mega bacterie of iets anders heeft.
Maar dat slapen en rusten kan ook komen door dat hij stress heeft, hij heeft natuurlijk veel meegemaakt.
Mijn parkiet heeft soms na een antibiotica kuur wel een week last van stress, en slaapt dan 90 % van de dag.
En dat hij niet drinkt is niet erg hoor , dat hij eet is het belangrijkste.
Misschien heb je een keukenweegschaal waar je de parkiet op kan wegen zodat je zijn gewicht in de gaten kan houden.
Met wat trosgierst gaat die van mij erop.
Veel succes.
Groetjes Jolanda

Delle

Vanmorgen zat iago helemaal bol. Had wat gegeten moest toen weer braken.
Verder is hij erg mager geworden.
De VA gebeld en langs gekomen. En zijn daar tot de conclusie gekomen dat er niks meer te doen was voor hem.
Erg treurig..... Heb heb besluit genomen om hem in te laten slapen en niet meer te laten leiden.
Zijn ontlasting was vorige week onderzocht en daar kwam niks uit.

Ik mis me manneke super erg.... Ben al de hele tijd in tranen maar het was het beste.....

Ayarea

Heel naar voor je Delle :(, sterkte ermee. Was het misschien toch megabacterie, want die zie je niet altijd in de ontlasting. Hebben ze überhaupt een krop/ clocoa uitstrijkje gemaakt?

Veel sterkte in ieder geval. Je hebt gedaan wat je kon.

jolandacarlo

Heel erg dat het zo is afgelopen met je parkiet.
Heel veel sterkte met het verlies.
Groetjes Jolanda


Jip en Juultje


Parkieten-Freak

Heel naar dat je parkietje het niet heeft gered.
Veel sterkte met dit verlies.


Kleintjes

Sterkte met jullie verlies. Je hebt gedaan wat je kon, hij heeft 'n mooi leven gehad omringd met goede zorgen en liefde.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Delle

Dank je wel allemaal!
Ik heb iago al mijn liefde en zorg gegeven de afgelopen maanden dat hij bij me was.
En denk dat hij voor zijn korte leventje het erg fijn heeft gehad.
Die gedachten troost me erg!
Bedankt voor jullie steun... Ik ga me verlies even verwerken voor dat er weer een nieuw vogeltje komt.

Loeky

Heel veel sterkte gewenst met het verlies! Jij hebt in ieder geval alles gedaan wat je kon doen!
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19