Wat voor kleuren kunnen uit deze twee grasparkieten gekweekt worden?

Gestart door waj25, september 19, 2012, 22:46:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

waj25

Goededag allemaal,

Ik heb twee grasparkieten die nu een jong hebben. Het lijkt erop dat het jong blauw wordt, maar weet het niet zeker. Hij heeft bij een paar pennen een beetje blauw en ook op de donsveren. Ik heb op internet opgezocht over kleurslagen, maar wordt er niet wijzer van wat voor kleuren je kunt krijgen met dit koppeltje.
Hier de foto van het koppeltje.
Wie kan mij hiermee helpen?

Alvast bedankt

*wendy*

Om te kunnen weten welke kleuren er uit dit koppel komen, heb je ook informatie nodig over de voorouders. Je parkietjes kunnen namelijk ook 'split' zijn voor bepaalde kenmerken; dit betekent dat dit kenmerk niet zichtbaar is bij je parkietje, maar dat hijz/ij het wel kan doorgeven aan jonkies.

waj25

Bedankt voor je antwoord.

Ik heb net weer even gekeken bij het grasparkiet jong en zie dat hij blauw wordt  :). Wel grappig om dat de ouders alle twee groen zijn. Ik zal binnenkort foto's van het grasparkiet jong op de forum plaatsen.
Het jong groeit snel en is gezond, en de ouders doen het goed.
De ''vader'' heb ik al 5.5 jaar en de ''moeder'' 4 jaar. Ze zijn alle twee super tam en hebben voor het eerst een jong. Ze hebben zeker al 6 x nesjes gehad in de afgelopen 4 jaar maar nooit een bevruchte ei gehad. Nu is er toch bij een ei gelukt.



*wendy*

Waarschijnlijk zijn de groene ouders ook blauw geweest ;-) Met geelmasker type 2 kleuren zij namelijk uiteindelijk groen. Heeft je jonkie ook een geelmasker? Dan zal deze vermoedelijk met ruien ook groen worden!


waj25

Hier is het jong 13 dagen oud. (geboren op 02-09-2012 om 21.00)

*wendy*

Inderdaad een beetje blauw zichtbaar. Ben erg benieuwd hoe dit parkietje er over een paar weekjes uitziet!

waj25

Ik zal tegen die tijd foto's op het forum plaatsen, en laat weten hoe het jong zich ontwikkeld.

waj25

Ik heb net de kooi schoon gemaakt en het broed hokje.
Deze foto heb ik net gemaakt :). Wat gaat de groei snel zeg.
Ik zie veel blauw en zijn vleugels en kopje blijven zwart wit. Op de uiteinde wat de staart zie ik groen. Ik ben echt benieuwd hoe die gaat worden.

ParkietHaarlem

Leuk om te zien.

Leggen je vogels telkens 1 ei?
Heb je de vogels binnen of buitenshuis?

waj25

Nee ze legt steeds tussen de 5 en de 8 eieren. Dit is de eerste keer in ongeveer 4 jaar dat er een ei bevrucht was. alle andere nesten en eieren waren helaas niet bevrucht.

update baby grasparkiet:

Met het jong gaat het hartstikke goed :)
Het jong is blauw/wit, de pennen van de vleugels en de staart zijn groen (heel apart). Ik heb een foto toegevoegd, deze foto is zondag gemaakt  :).

ParkietHaarlem

Okay duidelijk. Leuk voor je dat het gelukt is!
Wie weet volgen er snel meer. :)


ParkietHaarlem