Guus heeft een vriendje!!!

Gestart door Strid8, september 15, 2012, 13:41:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Strid8

Yeah!!! Guus heeft sinds vanochtend een vriendje.. Heb het toch gedaan...
Hij heet Bas... Guus was uit de kooi toen we ermee thuis kwamen en ging gelijk op de kooi zitten bij Bas.
En inmiddels zijn we naar zwemles geweest en toen we terugkwamen zat Guus nog steeds bij Bas op de kooi...
ik denk dat ze elkaar wel mogen.. Nu maar hopen dat Guus mij ook nog steeds mag! Vanochtend ging hij op mijn hoofd zitten..
En dat Bas ook mijn hoofd maar opzoekt....

*wendy*

Dat heb je geweldig gedaan! Guus zal je eeuwig dankbaar zijn ;-)

Blijf gewoon aandacht schenken aan Guus zoals je deed, en doe ditzelfde bij Bas, dan zullen ze ongetwijfeld veel vertrouwen in je krijgen en lekker tam worden! Schrik niet als ze een beetje gaan 'bekvechten' in de kooi. Dan zijn zij de rangorde aan het bepalen en aan het bepalen wie waar mag zitten. Dit is volkomen normaal en het is het beste als je dit gewoon laat gaan; des te eerder is het bepaald! Het enige moment waarop je in moet springen is, als er tot bloedens aan toe gevochten wordt. Maar gezien het geen jij omschrijft, verwacht ik dat niet. Het klinkt allemaal goed!

Zorg wel dat je in de kooi minimaal 2 voerbakjes heb hangen. Is er onenigheid over de voerbakjes waardoor er 1 niet genoeg eten krijgt, dan kan je een extra bakje ophangen. Zorg ook dat er voldoende hoge zitplekken in de kooi zijn, zodat ze allebei een plekje hebben om te slapen.

Heel veel plezier met Guus en Bas!

Strid8

Ik had ze nog even apart in 2 kooien gedaan maar ik kan ze dus al samen zetten ??


*wendy*

Jahoor gewoon samen zetten. Je kan wel de inrichting van de kooi wat veranderen, zodat het voor allebei een nieuw territorium is.

Strid8

Leek me ook al veel gezelliger... ga ik ze samen zetten!

Strid8

Dat is snel... Ik heb ze net samen gezet... Geen probleem...
Ik zet Bas bij Guus en ze gaan gebroederlijk naast elkaar zitten....
Ook Bas is heel rustig en gaat al op de vinger zitten... Ik heb 'm wel even helemaal gepakt omdat ik dacht dat ie wel weg zou vliegen, maar ik kon 'm zo pakken, bleef heel rustig...
Morgen zal ik eens proberen wat foto's te maken....
wat een lekker stel!

Parkieten-Freak

Erg leuk hoor, en wat fijn dat het zo goed klikt tussen beide vogels!  ;D
Veel plezier met jullie nieuwe parkietenvriendje!


jwsnekkers

Gefeliciteerd met Bas.

Leuk dat het meteen zo goed gaat met Guus. Hoop dat je nog veel plezier van Guus en Bas mag hebben.

Groeten,
Sander

*wendy*

Citaat van: Strid8 op september 15, 2012, 20:30:07
Dat is snel... Ik heb ze net samen gezet... Geen probleem...
Ik zet Bas bij Guus en ze gaan gebroederlijk naast elkaar zitten....
Ook Bas is heel rustig en gaat al op de vinger zitten... Ik heb 'm wel even helemaal gepakt omdat ik dacht dat ie wel weg zou vliegen, maar ik kon 'm zo pakken, bleef heel rustig...
Morgen zal ik eens proberen wat foto's te maken....
wat een lekker stel!
Dat komt waarschijnlijk omdat het al een beetje schemerig was ;-) Blij dat het zo goed gegaan is. Ben benieuwd naar de foto's!

Strid8


Strid8

Beetje vreemd... die is wel groot.....

Nouja...
Bas en Guus fladderen door de kamer en hebben het reuze naar hun zin...
Ik heb het idee dat ze soms bij me willen komen zitten maar dat nog niet durven. Ze scheren soms vlak langs me heen.
Vooral Guus lijkt daar wel zin in te hebben...

Het is een leuk stel...

*wendy*

Dat ziet er goed uit. Een super lieve foto!

Ze gaan vanzelf het lef krijgen om bij je te komen hoor ;-) Ze zullen eerst nog even vertrouwen in je moeten krijgen.

inge

Gefeliciteerd ,en wat een lieverds supermooie foto :)geniet ervan.

TicoLover

Gefeliciteerd ! En wat een schatjes zeg heel erg veelplezier ermee !!

Kirsten-puk

Echt heel leuk
Goede keuze
Leuk stel trouwens

Groetjes kirsten

Strid8

Het is ook een lekker stel... Fladdert de hele dag zo'n beetje de kamer rond. En begint ook steeds brutaler te worden ...ik heb gisteren de kooi naast me gezet in de hoop dat ze tammer worden...nu zitten ze me aan te kijken van.... Nou doe die deur maar open.... Ze groeten ook veel samen....

savannahvk

Wat leuk! En wat een geweldig lieve foto is dat zeg! Ik hoop dat je Bas ook goed tamt krijgt, dan zul je me een stelletje hebben zeg, haha :-) in ieder geval veel plezier met ze :D