op de rug liggen

Gestart door birdy888, september 13, 2012, 11:08:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

birdy888

Hoi allemaal!

Ik heb nu dus bijna 2 weken geleden Kobus in huis gehaald. Het gaat heel goed met hem/haar en kan goed met het andere parkietje overweg. Tijdens het spelen in het speeltuintje viel me op dat ie wanneer ie met een armbandje speelt, steeds op z'n rug gaat liggen! Is dat normaal? Het lijkt mij namelijk zo onnatuurlijk... Kobus is verder hartstikke vrolijk en actief hoor, maar vroeg me af of meer parkietjes dat doen!

*wendy*

Ha leuk! Je hebt een rugparkietje ;-) Hoewel het inderdaad niet heel natuurlijk is voor een parkietje om op zijn rug te gaan liggen, komt het wel eens voor. Het is niets om je druk over te maken. Je parkietje is gewoon lekker aan het spelen!

Strid8

Citaat van: birdy888 op september 13, 2012, 11:08:09
Hoi allemaal!

Ik heb nu dus bijna 2 weken geleden Kobus in huis gehaald. Het gaat heel goed met hem/haar en kan goed met het andere parkietje overweg. Tijdens het spelen in het speeltuintje viel me op dat ie wanneer ie met een armbandje speelt, steeds op z'n rug gaat liggen! Is dat normaal? Het lijkt mij namelijk zo onnatuurlijk... Kobus is verder hartstikke vrolijk en actief hoor, maar vroeg me af of meer parkietjes dat doen!

Vliegen je parkietjes niet door de kamer? Blijven ze vanzelf op het speeltuintje zitten??
Guus komt alleen nog de kooi uit als ik 'm op mijn vinger laat zitten, uit zichzelf niet hoewel de kooi wel gewoon open staat. Maar ja, ik heb 'm ook nog maar een paar dagen..

Sonja

Die Kobus, wat grappig. ;D

Vroeger had ik een parkietje die dat ook deed tijdens het spelen.
Heerlijk op zijn rug door de spaarzegeltjes van AH heen rollen. ;D
Veel plezier met Kobus!

Groetjes
Sonja

birdy888

Citaat van: Strid8 op september 13, 2012, 11:27:36
Vliegen je parkietjes niet door de kamer? Blijven ze vanzelf op het speeltuintje zitten??
Guus komt alleen nog de kooi uit als ik 'm op mijn vinger laat zitten, uit zichzelf niet hoewel de kooi wel gewoon open staat. Maar ja, ik heb 'm ook nog maar een paar dagen..

Ze vliegen geregeld hun rondjes hoor, maar zijn gewoon ook gek met het speeltuintje, ze spelen er graag! En Kobus gaat waar het eerste parkietje gaat, dat maakt ook wel verschil met een parkietje alleen.

Maar bedankt voor de reacties! Het is inderdaad ook wel erg grappig en ze samen zien is helemaal super ;)

savannahvk

#5
Wat leuk zeg! Ik ken een paar zwartkop caiques die als je het hok verschoond hebt ze er helemaal in gaan rollen! Doen ze ook als ze willen spelen :) is natuurlijk wel iets anders dan een parkiet maar het zijn allebei papegaai achtigen :P

Strid8

Ik heb een bonte boer gehad en die ging ook op zijn rug liggen...haha...
Ziet er wel grappig uit vind ik..

Strid8

Ik ga van de week mijn speeltuintje ook weer naar beneden halen.. Hopen dat Guus en Bas het ook leuk vinden..

Audrey

Wij nemen Croky wel eens vast (als er iets aan z'n pootjes hangt of als er een ploepje in de veertjes blijft hangen en zo) en we hoorden van iemand dat dat niet goed is voor de darmpjes van een parkietje, om op de rug te liggen.
Ik vraag me nu af wat daar van waar is, gezien sommige parkietjes blijkbaar uit zichzelf op hun rug gaan liggen.  ???