standbeeldje...

Gestart door Strid8, september 08, 2012, 21:24:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Strid8

Vanmiddag hebben we weer een nieuw parkietje gekocht.. (we zijn nog even aan het dubben over de naam....)
Maar het lijkt wel een standbeeldje... hij zit nog steeds op dezelfde stok waar hij vanmiddag op is gaan zitten!!
Ik hoop wel dat hij vanzelf eten gaat zoeken.....??

foxie13

Dat gaat hij/zij waarschijnlijk ook wel doen. Hij/zij is net nieuw en vindt het allemaal een beetje eng. Laat hem 48 uur met rust, daarna is hij/zij vast al een beetje minder bang.

Parkieten-Freak

Nieuwe parkieten moeten altijd even wennen. Het is zeer normaal dat hij/zij de eerste dag roerloos op een stokje zit.
Strooi wat voer op de bodem van de kooi en hang een voerbakje zo dicht mogelijk bij de plaats waar hij zit. Je parkietje gaat vanzelf eten.


jwsnekkers

Dit komt wel goed. Het parkietje moet eerst wennen aan zijn nieuwe omgeving.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst.

Groeten,
Sander

Strid8

Nou.... hij zit nog steeds hetzelfde...
Mijn zoon had vanochtend de kooi open gedaan om naar het parkietje te kijken.... Pfff... kids!!
Toen was ie dus de kooi uitgevlogen...
Maar als ik in de buurt kom is ie redelijk rustig, vliegt wel weg, maar niet hysterisch..
Ik kon 'm makkelijk rustig pakken en terug in de kooi doen.
Als ik mijn hand in de kooi doe stapt ie al op de vinger!! En ik zet 'm dan op de grond, dan eet ie wat.
Naast waar hij zit heb ik ook een bakje met zaad gehangen, maar zelf ergens heen lopen/vliegen doet ie niet en ook uit het bakje eet ie niet. Ik moet 'm echt op de grond of zo zetten zodat hij gaat eten. Anders gebeurt er helemaal niets.. Ik heb 'm ook nog niet zien drinken...

Oja.. we hebben hem Guus genoemd!


pixie

Zoals gezegd duurt het even voordat een parkietje is gewend aan zijn nieuwe omgeving. je bent nu net een dag verder.
Als je je verplaats in zijn situatie is dat ook heel logisch.

In de tijd dat hij aan het wennen is, is het misschien een goed idee dat jullie de site en het forum goed uitpluizen en informatie opdoen over het gedrag en de verzorging van deze diertjes.

Er staat alleen al op dit forum een schat van informatie.

Veel succes

jolandacarlo

Bij ons heeft de parkiet de eerste twee dagen ook zo gezeten.
Stil en geen beweging en niet zien eten of drinken.
Maar hij/zij ziet alles en zo wennen ze heel rustig.
Maar het daarna is het toch goed gekomen en nu is hij super tam.
En zonder water kan een parkiet heel lang wel weken dus dat is geen probleem.
Maar eten is wel belangrijk, maar dat komt vanzelf goed hoor.
Veel succes en veel plezier met je parkiet.

Groetjes Jolanda