Ze spelen niet ????

Gestart door P@tje, september 08, 2012, 16:24:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

P@tje

M'n twee pietekes spelen niet, eten en drinken wel goed, heeft het soms met de leeftijd te maken? Of doe ik iets verkeerd? Ik hoor wel wat jullie suggesties zijn. Alvast bedankt.

ps ze zijn ongeveer 4 jaar en 6 jaar

Pino

#1
Misschien moet je ze in het felle daglicht zetten zodat ze wat actiever worden.
Dat is hetzelfde als bij mensen, ik word ook actiever van daglicht. :)

Kleintjes

Citaat van: Pino op september 08, 2012, 20:02:07
misschien moet je ze in het felle daglicht zetten zodat ze wat actiever worden.
dat is hetzelfde als bij mensen, ik word ook actiever van daglicht. :)
Fel daglicht is niet prettig, net als bij ons zijn de ogen gevoellig. Gewoon daglicht is verstandiger, te fel is pijnlijk.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

jwsnekkers

Citaat van: P@tje op september 08, 2012, 16:24:33
M'n twee pietekes spelen niet, eten en drinken wel goed, heeft het soms met de leeftijd te maken? Of doe ik iets verkeerd? Ik hoor wel wat jullie suggesties zijn. Alvast bedankt.

ps ze zijn ongeveer 4 jaar en 6 jaar

Heb je ook speeltjes in de kooi hangen???
Ik heb de parkieten alleen in de voliere en heb er touwen takken en een klimboom in staan en ze zijn daar zeer actief mee.
Probeer anders een ander speeltje.

Groeten,
Sander

P@tje

Ja, ik heb schommels en speeltouwen in de kooi hangen.

Sonja

Je kunt eens wat ander speelgoed uitproberen.
Ieder parkietje heeft een beetje zijn/haar eigen voorkeur voor bepaalde speeltjes.
Mijn ene parkietje bijv. houdt van alles wat rolt en waar hij mee kan gooien.
Mijn andere parkietje heeft graag dingen waar ze aan kan knagen, wat ze kan slopen.

Eens in de zoveel tijd wissel ik wat speeltjes om met andere, dan is voor hen weer net "nieuw" en vinden ze dat ook weer interessant.

Gewoon een beetje uitproberen dus wat jouw parkietjes leuk vinden.
En zelf meespelen helpt ook vaak, hoe enthousiaster jij doet, hoe nieuwsgieriger (en op den duur ook enthousiaster) je parkietje(s) ook vaak worden.

Succes!

Groetjes
Sonja