Nieuw parkietje gehaald.

Gestart door goofy05, september 04, 2012, 15:28:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

goofy05

Hallo allemaal,

Mijn naam is Suzanne en ik woon in Apeldoorn.
Ik had 2 parkietjes, een al wat oudere en een jongere ( tenminste volgens de kweker waar ik hem vandaan heb ).
Nu heb ik tot mijn grote verdriet vorige week dinsdag Goofy, mijn oudere parkietje, moeten laten inslapen omdat hij een gezwel in zijn buikje had waar niets meer aan gedaan kon worden. Mijn lieverd is 7,5 jaar geworden.
Mijn andere parkietje is Pino en volgens de kweker waar ik hem vandaan heb is het een mannetje en zou hij nu ongeveer 5 maanden oud zijn.
Als gezelschap voor Pino heb ik afgelopen zaterdag een nieuw vriendje voor hem gekocht. Dit is nog een heel jong vogeltje en we hebben hem Tommy genoemd.
Nu zoekt Tommy heel vaak  het gezelschap van Pino op, maar die wil daar niets van weten.
Mijn vraag is: Zou een 3e parkietje een idee zijn? En dan ook een jonge zoals Tommy.

Ik stuur 2 fotootjes mee.
Op foto 1 zien jullie Pino (Groen) en op foto 2 Tommy (Wit).
Kunnen jullie mij zeggen wat het geslacht van beide is, mocht het niet kloppen wat de kwekers hebben gezegd?
Alvast bedankt!


Groeten Suzanne.

Berichtjes samengevoegd. Gr Wouter

Wouter

Voor zover ik kan zien zou ik zeggen dat het twee mannetjes zijn, maar de foto's zijn véél te wazig om daar een definitieve uitspraak over te doen.

Ik denk dat je ze even aan elkaar moet laten wennen. De eerste paar dagen zie je vaak dat de nieuweling heel erg het contact opzoekt terwijl de parkiet die er al wat langer zit wat terughoudender of zelfs bang is. Dit komt vanzelf weer goed.

goofy05

Hallo Wouter, bedankt voor je reactie.
Ik zal proberen betere foto's te maken.

Groeten Suzanne.

*wendy*

Ik zeg ook 2 mannetjes. Hoewel het wazige foto's zijn, zie ik bij de eerste een diep roze dop en bij de tweede een blauwe.

Duidelijkere foto's kunnen voor meer zekerheid zorgen.

Maaike*

Beide duidelijk man hoor, prima te zien.
Mogelijk verkleurd de dop van Tommy nog naar pop, als hij op deze foto een week of 5 zou zijn, maar dat denk ik niet?
Gezien de kleurslag en de diepe kleur kans heel groot dat dit een man is. Hooguit de leeftijd (maar die moet dan onder de 6 weken liggen) zou twijfel kunnen geven.

Veel plezier met je vogels!

goofy05

Hoi,

Hier heb ik ietsjes  duidelijker foto's.
Het gaat trouwens sinds gisteravond al beter tussen de twee.
Pino zoekt nu ook wel contact met Tommy.
Ik denk dat hij gewoon heel erg moet wennen aan zo'n druk jong vogeltje. Dit aangezien hij Goofy gewend was, die net als hem ook rustig zijn gangetje ging.

Tommy is wel heel veel aan het roepen ( zo noem ik het maar even ).
Het lijkt namelijk, en dit klinkt waarschijnlijk heel stom, alsof hij om zijn moeder roept.
Zou dit kunnen?
En gaat dit over?

Oja, ik laat ze vanavond voor het eerst samen vliegen.
Ben benieuwd hoe dit gaat.

Groetjes Suzanne.

foxie13

Ze zijn nog erg onduidelijk, je hebt op de achtergrond scherp gesteld (tralies zijn wel scherp)...Zou handiger zijn als je op de parkiet scherp stelt.

Ik denk inderdaad dat ze nog even aan elkaar moeten wennen.

Wouter

Inderdaad nog erg wazig, maar dit lijken mij gewoon twee mannen!