SPOED HULP over broeden!!!

Gestart door Gabrielle, augustus 25, 2012, 18:30:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gabrielle

Hallo,

Ik heb een paartje waarvan de pop 1 bevrucht ei heeft gelegd. Nu heb ik het ei gecontroleerd en zie dat het ei helemaal donker is. De luchtkamer is niet meer te zien. Wanneer hoor ik dan het jong te verwachten?

Groetjes en alvast dank voor de reacties.
Gabriëlle

Kleintjes

Zoek en ge zult vinden. Met de zoekfunctie (rechts bovenin) kun je 't antwoord op je vraag vinden :)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Gabrielle

Sorry, ik kan niets vinden over wanneer je het precies kan zien, wanneer het jong geboren kan worden. De een heeft mij verteld, wanneer de luchtkamer niet meer te zien is het jong snel kan komen. Maar wanneer... ik kan nergens duidelijkheid over vinden op internet. Ik ben zo bang dat er wat mis gaat met het broeden, en ik zou dat echt zielig vinden voor het vrouwtje. Het ei hou ik heel goed in de gaten en ze zit er nu al ongeveer 2 weken op.
(Dit is de eerste keer dat ze eindelijk een bevrucht ei heeft.)

jwsnekkers

Na ongeveer 18 dagen zal het eitje uitkomen. Dus als ze al 14 dagen zit te broeden zal het niet lang meer duren.

Groeten,
Sander

Sara

Bij mij kwamen de eitjes uit na 20 dagen. Het is ergens tussen 18 en 21 dagen, dat verschilt wel eens. Ik heb niet naar het ei gekeken om te zien wanneer het zou uitkomen, ik heb gewoon zo'n 20 dagen gerekend vanaf wanneer het ei gelegd was, en dat klopt dus.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes