bloedneus

Gestart door jennifer, augustus 11, 2012, 21:09:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jennifer

Hallo,

Ik zal me even voorstellen ik ben nieuw hier en ik heb gelijk een vraagje.
begin dit jaar heb ik 2 parkietjes gekocht bij een dierenwinkel, Jip en Janneke (broertje en zusje), ze bleken allebei erg ziek te zijn en Janneke was in de eerste week al overleden, en na een hele tijd blijkt het nu goed te gaan met Jip en zijn nieuwe vriendje Pino.

Vandaag was ik 2 uurtjes weg en toen ik thuis kwam zag ik opeens dat Jip een beetje bloed in zijn neusgaatje had en een paar spettertjes op de muur naar het is gelukkig niet veel en hij praat nog lekker.

Weten jullie misschien wat er aan de hand kan zijn ik denk niet dat ze ruzie hebben gehad maar dat hij geniest heeft.

Groetjes Jennifer

Jokie

Hoi!

Wat vervelend dat hij een bloedneusje heeft! Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen ervarig heb met bloedneusjes,
alleen ik las het al vaker, dus het komt regelmatig voor volgens mij! Misschien is ie tegen een raam gevlogen?
Of was de kooi dicht? Bloedt het nog steeds? Want mijn parkietjes heeft wel eens een bloedende vleugel gehad na het
hysterisch rondvliegen in z'n kooi.. Dat was ook erg schrikken, maar genas heel snel. Omdat ze weinig bloed hebben,
gaan wondjes ook erg snel weer dicht gelukkig. Wel zou ik het in de gaten houden!
Helaas is het nu weekend en zuller er weinig dierenartsen bereikbaar zijn. Maar als hij maandag nog rustig/suffig is,
zou ik zeker even langs gaan!
Heel veel sterkte!

Gr. Joke

jennifer

Ze zaten gewoon in de kooi toen ik weg was en het vreemde was juist dat ik verder niks aan hem kon merken, hij was voor zijn doen juist lekker bezig en lekker aan het brabbelen, kon ook nog gewoon goed vliegen en hij oogt niet suf.
juist omdat hij vaker niet lekker is herken ik het wel als hij iets heeft maar ik zal het zeker in de gaten houden

Gr jennifer