Wat voor mutaties heb ik in huis?

Gestart door Birdman, augustus 09, 2012, 21:02:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Birdman

Ik heb een koppeltje aangeschaft, maar ben benieuwd naar wat voor mutatie ze zijn?
ik heb 3 jongen eruit gekregen en ze zijn Lila van kleur op die foto's ziet het er blauwig uit vanwege de flits.

en als 2de heb ik een witte grasparkiet gekregen, die al ong 6 maanden oud is.
Maar zijn neusje kleurt niet, kan iemand mij vertellen wat voor mutatie dit is en of het een mannetje of een popje is?

1ste foto is popje met jongen in blok
2de foto mannetje van popje foto 1
3de zijn jongen die eruit zijn gekomen, wat voor mutatie is dit?

ik moet fotos van mijn witte grasparkiet in een aparte bericht verzenden (bestand te groot)


Kan iemand mij hiermee helpen!

Birdman

hierbij dan nog fotos van mijn witte parkietje!

Jokie

#2
Hey!

Van die eerste foto's durf ik niet te zeggen, alleen dat ze erg mooi zijn!! :)

De witte parkiet, zou volgens mij een bonte kunnen zijn. Ik heb ook een bonte parkiet, die is bijna helemaal wit/licht geel
met alleen een blauwe vlek op z'n rug. Als je even zoekt daarop kan je vinden of het een man of vrouw is.

Ik geloof dat het zo zit, dat als je een bonte parkiet hebt, de neusdop van de man lila/roze is en van de vrouw bruin.
En ook bij de albino en lutino kleurslagen dacht ik.
Wij hebben een mannetje en zijn neusdopje is rose, af en toe wat lila, als ie heel blij/opgewonden is. Ik denk dus dat die van jou ook een mannetje is!

Maar als je op die kleurslagen zoekt krijg je wel resultaat hoor!


jwsnekkers

Leuke vogels mooie kleuren.
Welke mutatie durf ik niet te zeggen misschien geelmasker hemelsblauw, maar weet het niet zeker.
Hoop dat je er wat aan hebt.

Groeten,
Sander Nekkers

Birdman

Over het geslacht van mijn witte parkiet ben ik duidelijk overtuigd dat het een mannetje is!!

Heb hem gefilmd terwijl hij aan het paren is lachen!

Alleen ben wel benieuwd naar wat voor mutaties de parkieten zijn!

*wendy*

Ik heb hier 2 mannetjes die samen de vogeltjesdans doen.. Dus ehh.. Naar de neusdop kijken is denk ik zekerder ;-)

grasParkiet2

#7
Je pop(beetje onduidelijke foto) is geelmasker
Je man is geelmasker, gezoomd, groen en witte buitenpennen: dus een regenboog parkiet
Je baby's zijn geelmasker, gezoomd, violet en witte buitenpennen:regenboog parkiet

De witte is sowieso een man, en Recessief Bont, opaline (maar ook een beetje moeilijk).

Birdman

#8
Dank je!!! Heb er lang voor moeten wachten, maar geduld loont!

Hoe kan je eigenlijk zien of het een regenboog parkiet is?

Vrouwtje is grijs van kleur, en op stuitje klein beetje groen.

lovesbudgies

Een 'regenboog parkiet' is eigenlijk geen officiƫle kleurmutatie, sommige mensen zeggen dat ze sowieso geelmasker moeten zijn, gezoomd en witte slagpennen, en dan groen of violette buikjes. Maar andere zeggen weer dat alleen groene parkieten met geelmasker en gezoomd echte regenbogen zijn.
Ik benoem altijd de kleur en de mutatie, wat je dan regenboog kunt noemen, maar het is geen echte vaststaande mutatie.

Wil je echt de juiste kleurmutatie weten? Maak dan een scherpe foto bij daglicht, zonder flits, van de zijkant en achterkant van de parkiet. Je ziet al dat bij een normale foto (bv bij Grasparkiet2) het niet makkelijk is een goed antwoord te geven.

Birdman

Interessant, zijn hier geen artikelen over?


Birdman

Ik heb jongen uit mijn koppel, maar ben benieuwd wat voor mutatie dit is?

want hun eerste ronde waren allemaal regenboog violet.

maar dit is een heel ander mutatie volgens mij!

ze zijn nog wel lila van kleur!

*wendy*

Ik zie in ieder geval violet, opaline en geelmasker..

ParkietHaarlem

Kijk eens op www.budgieplace.com/colorsguide.html

Zo te zien heeft het wat weg van de: "The yellow face type 1"

Kleintjes

Citaat van: ParkietHaarlem op september 25, 2012, 12:11:20
Kijk eens op www.budgieplace.com/colorsguide.html

Zo te zien heeft het wat weg van de: "The yellow face type 1"
Geel masker type I komt bij meerdere kleurslagen voor; heeft namelijk betrekking op 't gele 'masker', gezichtje / koppie dus ;)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

ParkietHaarlem

Citaat van: Kleintjes op september 25, 2012, 15:23:29
Geel masker type I komt bij meerdere kleurslagen voor; heeft namelijk betrekking op 't gele 'masker', gezichtje / koppie dus ;)


Okay. Iets te enthousiast geantwoord.
Bedankt voor de informatie :)

Birdman

dat het een geelmasker is had ik al gezien hahaha ;)

maar ik ben benieuwd naar de kleurslag van het lichaam. de vleugels zijn half wit en zwart.

maar mijn eerste ronde jongen dit jaar waren allemaal zuivere regenbogen en
nu heb ik ronde waarbij er maar 1 een zuivere regenboog tussen zit en 4 zoals op de foto wel lila van kleur maar met veel zwarte vleugel tekeningen.

Ik hoop hier reacties op te krijgen, ik zal nog fotos maken van de vleugels van binnen dan begrijp je mijn half wit half zwarte vleugel.

Birdman

hierbij foto van vleugel binnenkant!

en nog een paar duidelijke foto's van een paar jongen.

ParkietHaarlem

#18
Ik heb zelf geen verstand van kleurslagen, maar heb toch even voor je gekeken. Op de volgende site kwam ik goede informatie tegen. Wellicht is deze site overal al bekend, maar ik wilde je hem toch niet onthouden!

http://www.gras-valkparkieten.nl/kweken/kleurslagenmutaties/mutaties-grasparkiet/

Als ik een beetje puzzel kom ik uit op het volgende:

1 donker factor (kobalt), Geel masker type 2 (geel van het koppie lekt door op andere plekken v.h. lichaam), Gezoomd+opaline en violet.

Lijkt dat ergens op? Of sla ik de plank hier volledig mis?


Birdman

Het is net geen regenboog violet, vleugeltjes zijn half wit en de rest is zwart!

heb uit dit nestje enkel 1 regenboog violet, deze heb ik gelijk apart gehouden ;D voor volgend jaar.

om zuivere regenboog violet parkietjes te kweken! ::)


Ik hoop dat er meer mensen reageren op de kleur van deze jongen, zodat ik zeker weet wat voor mutatie dit is?