Wat is wijsheid?

Gestart door Jokie, augustus 07, 2012, 23:43:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jokie

Hallo allemaal!

Ik zou heel graag jullie advies horen over mijn parkietje Ricky!

Hij is vandaag opeens wat rustig namelijk, terwijl hij anders heel druk is en constant met ons zit te spelen.
Hij vliegt nog wel, wil nog bij ons zitten, en zit momenteel zachtjes te kletsen tegen zijn kalkblokje in z'n kooitje.

Nu is het wel zo dat ie al een tijdje niest, en dan komt er ook vocht uit z'n neusje, maar
echt een vieze neusdop heeft ie niet. Misschien 2 of 3 veertjes boven z'n neusdopje die wat donkerder zijn,
maar z'n neusdopje zelf is gewoon schoon.

Nu heb ik net z'n kooi schoon gemaakt, dat vindt ie nooit zo leuk dus dan gaat ie rondvliegen.
Bij het terugkomen poepte hij net voor z'n kooi op tafel en dat was een raar poepje!
Het donkere gedeelte zat er wel, maar het witte was doorzichtig vocht, waardoor het een vloeibaar hoopje was.

Dat gebeurde maar 1x, heb gelijk een plastic folie op de bodem gelegd om z'n poep op te vangen en indien nodig
morgen naar de dierenarts te brengen. Maar.. Nu zijn z'n poepjes wel weer normaal! Gek he?

Ik las wel dat het waarschijnlijk het urine gedeelte is, en dat dat niet zo erg zou zijn, misschien veel gedronken.

Toch, ik vroeg me af wat jullie hiervan denken. Ik ben zo iemand die bij het minste geringste naar de DA rent,
en het folietje ligt er nu, dus ik kan 't morgen gelijk brengen.

Ook wil ik morgen even om Gezasept en vitamines voor 'm. Het is een bondkleurige parkiet, en ik las dat ze dan
in ieder geval vitamine A aangevuld moeten krijgen.

Eerst maar dat proberen en als hij over 2-3 dagen nog niest en rustig is naar de DA, of maar voor de zekerheid z'n
poepjes opsturen morgen?

Alvast bedankt voor alle hulp!

Groetjes
Joke

Jokie

Hmm.. hij beweegt ook een klein beetje bij het ademen nu..  :(
Ik denk toch aan de DA nu.. Even kijken hoe het morgen ochtend met 'm gaat...

*wendy*

Wellicht luchtpijpmijt? Als je het niet vertrouwt, zou ik toch even naar een vogelarts gaan. Parkietjes laten pas zo laat als mogelijk merken dat zij ziek zijn, dus zodra de ziekteverschijnselen zichtbaar worden, lopen zij er vaak wel al even mee.

Succes!