Fladderen in kooi (kon niks erover vinden in zoek optie)

Gestart door Tica, augustus 05, 2012, 19:05:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tica

Hoi hoi,

Ik heb eerst even in de zoek optie gekeken, maar kan zo gauw er niks over vinden.
Ricky is nu ongeveer 9 weken oud.
Hij fladderd af en toe heel hard met zijn vleugels, maar blijft wel op de stok "zitten"  ???
Hij kan wel gewoon vliegen, want hij is al een keer buiten de kooi geweest.

Heeft hij het dan warm ofzo ???


Sara

Hier vind je thans redelijk veel topics over met de zoekfunctie. Een voorbeeld: http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,8291.msg32267.html#msg32267

Het antwoord op je vraag is dus: Jonge parkietjes doen dit om hun vleugelspieren te oefenen.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Tica

Oké heel erg bedankt  ;D
Heb ik er toch over heen gekeken sorry   :-[

Groetjes Linda Tica Ricky

Justbe123inge

Hij is nog in de groep en krijgt nieuwe veertjes waarbij ook onrust een rol speelt en ze af en toe even flink willen schudden en stoom af willen blazen. Geef ze niet teveel krachtvoer. Het is een soort van ADHD trekje van een vogel.

Tica

Bedankt Justbe123inge

Alleen zit het krachtvoer standaard door zijn voer heen.
Ik heb namelijk XtraVital.
Maar ik wissel het af met Vitakraft cocktail en daar zit geen krachtvoer in.
Dus hij krijgt het niet elke dag.

Hij wil nog steeds niet uit zijn kooi, dus hij fladdert nog steeds lekker aan zijn stokkie hihi


Parkieten-Freak

Citaat van: Justbe123inge op augustus 25, 2012, 07:14:57
Hij is nog in de groep en krijgt nieuwe veertjes waarbij ook onrust een rol speelt en ze af en toe even flink willen schudden en stoom af willen blazen. Geef ze niet teveel krachtvoer. Het is een soort van ADHD trekje van een vogel.

Fladderen heeft niets met de inname van krachtvoer te maken en ADHD is een aandoening die wel bij mensen maar niet bij vogels gediagnosticeerd wordt.
Kortom: we moeten het gefladder niet groter maken dan het is. Het is inderdaad "stoom afblazen" en daarnaast versterken jonge vogels er hun vleugelspieren mee.


Tica

Oke bedankt !!!
Dat fladderen zal wel minder worden als hij eenmaal uit de kooi durft en eindelijk kan gaan vliegen  ;D

Groetjes