Mannetje of popje?

Gestart door zoexpuck, juli 25, 2012, 18:10:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

zoexpuck

Ik heb sinds vandaag een parkietje,Puck. Maar ik twijfel of het wel een mannetje is.                            Hij heeft een blauw/paarse dop. x Zoë en Puck.

Ayarea

Een foto zou handig zijn.

Menno86

Ik zit met dezelfde vraag....weet iemand of dit een popje of een mannetje is?




Ik ben benieuwd en hoor het graag!

Sonja

Hallo Menno,

Aan de witte ringen te zien, zou ik zeggen een popje.
Maar je krijgt ongetwijfeld nog meer/andere meningen. ;)

Groetjes
Sonja

Menno86

Bedankt! Zijn popjes en mannetjes even makkelijk tam te maken?

Menno86

Nog even een beter foto...

parkietengek12

Haha ik zeg mannetje aangezien de ringetjes om de neus lichtblauw zijn..
Ik kan het natuurlijk ook fout hebben.

Parkiet ziet er nog jong uit (8 weken?), op die leeftijd is het nog erg moeilijk te zien soms.

De vraag over popjes en mannetjes, naar mijn ervaring zijn popjes wat pittiger en pikken sneller van zich af. Maar met goed 'opvoeden' kan je dit afleren. Er zijn ook zeker mannetjes die van zich af pikken, alleen doen de popjes het sneller naar mijn ervaring.

Misschien krijg ik nu allemaal mensen tegen wat ik zeg, maar ik zeg alleen wat ik heb ervaren, er zijn vast ook popjes die nog nooit hebben gebeten ;)

Sara

@parkietengek12: Je bent wel verkeerd geïnformeerd over de neusdop. Bij jonge mannetjes is het rond de neusgaatjes juist niet lichtblauw/wit. Dat is bij jonge popjes.

Het klopt dat popjes over het algemeen dominanter zijn dan mannelijke parkietjes. Ik vind echter niet dat popjes moeilijker zijn om tam te maken, helemaal niet. Er hangt natuurlijk veel af van het karakter van het parkietje, maar geduld wordt zowat altijd beloond.  :)

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

parkietengek12

@ Sara: Dat verschilt dan.Bij Kweenie was het ook die kleur, en die parkiet is nu vader geworden. Hier dan vergelijkings foto van Kweenie toen deze nog jong was:


Maar ik kan het ook verkeerd zien natuurlijk :)

Verder heb ik niet gezegd dat ze moeilijker tam te maken zijn, integendeel, Ollie was erg snel tam en is (bijna) nergens bang voor.

Sara

Ja, eigenlijk is het zo dat paars aangeeft dat het een mannetje is, en een lichtblauwe neusdop met licht rond de neusgaatjes is een popje. Je kan dus niet enkel afgaan op de kleur rond de neusgaatjes, maar moet het geheel bekijken. Jouw parkietje had in ieder geval ook geen lichtblauwe neusdop, en dan is het normaal dus o
ok geen popje. Ik heb hier ook een toverballetje gehad waarvan ik nooit zeker geweten heb of het nu een man of een pop was. Ik vind het dan ook moeilijk te zeggen bij Menno86.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

jwsnekkers

Als ik naar de foto's kijk zou ik zeggen mannetje, maar zoals er al meer hebben gezegd moeilijk te zien.

Groeten,
Sander