Agressief gedrag.

Gestart door Peter01, juli 22, 2012, 16:26:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peter01

Ik heb mijn parkiet gekregen toen hij 3mnd. oud was en heb hem nu iets langer dan een jaar.
Tot 3 weken terug was het een lieve heel tamme aanhankelijke vogel maar nu is hij fel, tegen het agressieve aan.
Hij komt nog steeds als gewoonlijk bij me op de rand van mijn bril zitten maar
als ik dan met mijn hand hem wil verplaatsen dan valt hij uit bijt behoorlijk hard in mijn vingers
en wordt agressiever als ik hem weg duw, eerst was hij gewoon leuk maar nu vind ik hem steeds minder leuk en laat hem
maar in zijn kooi want er buiten is het bijna niet meer te doen, hij valt aan als een pitbull.
Kan iemand mij vertellen hoe die gedragsverandering komt en wat ik eraan kan doen, ik vind het zielig dat hij nu opgesloten zit,
eerst was hij het meest van de dag vrij maar dat is niet meer te doen, ik probeer het telkens weer maar moet hem toch weer opsluiten vanwege zijn gedrag.
Met spanning wacht ik suggesties af, wegdoen komt niet bij me op maar ik zou het fijn vinden als die weer leuk en vriendelijk wordt zoals ik hem ken.

Justbe123inge

#1
Is er iets veranderd in jouw persoonlijke omgeving, studie of werk. Wellicht reageert de vogel gefrustreerd op een verandering in zijn wereld waar hij of zij niet blij mee is en heeft het met jou te maken. Mijn oom en tante hadden ook een vogel, een vrouwtje die eerst alleen tam was bij mijn oom en vanaf een jaar daarna alleen nog maar bij mijn tante. Verder valt ie iedereen aan. Mijn parkiet valt me altijd aan als ik zijn etensbak vul, hij kan het niet laten. Ik weet niet waarom maar laat het gewoon toe. Als hij krijst of raar doet, ga ik werkelijk in gesprek met dat diertje en door op bepaalde tonen te spreken, weet dat diertje precies waar ik het over heb en daarmee level je met dat dier, daar hebben ze meestal wel respect voor.

Negatieve aandacht versterkt 't "ongewenste" gedrag alleen maar, je maakt 't steeds erger.