Broer en zus die vaak ruzie maken+geschreeuw

Gestart door blackbird, juli 19, 2012, 11:33:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

blackbird

Hallo allemaal!

Ik heb sinds 4,5 maand een broer en zus overgenomen van iemand. Ze zijn ongeveer 1,5 jaar oud. Nu is het zo dat het mannetje behoorlijk dominant is ten opzichte van het popje, zowel in de kooi als daarbuiten. In de kooi valt hij haar regelmatig lastig, al kan ze zich hier redelijk tegen wapenen(en tot echt vechten komt het niet). Buiten de kooi wordt het mannetje jaloers als ze bij mij zit en jaagt haar weg. Echter, soms zitten ze best gemoedelijk op hun stokje samen...

Volgende probleem, Rocco(mannetje) krijst behoorlijk. Zodra hij me 's ochtends hoort krijst 'ie net zolang todat hij eruit mag(negeren langere tijd geprobeerd, maar helpt niet). Ze mogen er veel uit, dus daar ligt het ook niet aan. Ook in de kooi krijst hij veel.

Nu is het zo dat ik niet iemand ben die een huisdier snel weg zal doen. Eenmaal in huis genomen moet je er goed voor zorgen. Toch vraag ik me af of deze situatie gezond is voor beide vogels. En dan nog een dilemma, als er een weg moet...welke!? Poppy is enorm lief, maar afwachtend en heel rustig. Rocco is een schreeuwlelijk, brutaal, maar wel heel gezellig. Ook zijn parkieten gezelschapsdieren en zou ik me enorm schuldig voelen als zo'n vogeltje zou vereenzamen(werk 32 uur, maar daarnaast kan ik veel aandacht geven)

Wie o wie geeft mij raad(ook al veel forums doorgelezen voor advies, maar wilde toch m'n verhaal kwijt!)

Groetjes!

Justbe123inge

Apart zetten van elkaar. Ieder een eigen kooi en ze om beurten eruit laten. Dat krijsen los je op door een donkere doek over de kooi te gooien tot hij aan de beurt is, of in een andere kamer zetten (bij voorkeur donker) dan kan dat wel bijtrekken. Hij is jaloers en krijst om aandacht en valt haar aan uit frustratie. Uit elkaar halen echt.