Herrie Maken

Gestart door Arnoud, oktober 31, 2005, 17:14:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arnoud

Hallo leden,

Ik zit met het volgende probleem. Wij hebben al een tijdje ongeveer 7 maanden, 2 parkieten in een kooi een mannetje en een vrouwtje(beetje een brompotje). Zo nu en dan maken ze ruzie en het mannetje doet vaak onder aan het vrouwtje. Nu is het zo dat het mannetje een drukte maker is en maar blijft kletsen, soms zo erg dat je na een dag hard werken zoiets hebt van vogel hou nu even stil. Nu heb ik al diverse keren een doek over de kooi gedaan om ze even stil te krijgen maar mijn vriendin vindt dit zielig voor de vogels en we merken dat ze er ook erg bang van worden.

Heeft een van de leden van dit forum andere tips dan wel sugesties?

Dan verneem ik ze graag.

Groetjes,

Arnoud


Ingrid

Hoi Arnoud,

Ik denk dat ze gewoon na een dag alleen te zijn geweest, een beetje aandacht willen. Mijn 2 gevleugelde huisgenootjes zijn ook "luidruchtig" als ik na een dag werken thuiskom. Het is hun manier van welkom terug heten, zoals ik het noem. Ook al ben ik moe, het is een vast ritueel dat ik hen dan eerst begroet en aandacht geef. Ze zijn dan tevreden en gaan daarna gezellig spelen.
Hier werkt dat goed, misschien is dat een tip om het eens zo te proberen?

Groetjes, Ingrid

P.S. Evengoed denk ik niet dat je er veel aan kunt doen, het zijn nu eenmaal vogeltjes en die maken geluid, de een wat meer dan de ander ;).

Isabel

He Arnoud,

Het verhaal komt me erg bekend voor, ik zet mijn parkietjes dan met kooi en al 5 minuten in de gang. Klinkt erg cru maar helpt wel, als je dit een paar keer gedaan heb snappen ze wel dat herrie en schreeuwen gelijk staat aan 5 minuten donkere gang.
Als ik ze weer uit de gang haal zeg ik er wel altijd bij dat ze lief zijn.
Er zijn natuurlijk meer manieren maar er zullen gerust nog meer methodes zijn.

Succes!
Groetjes Isabel


gandalf the white

Parkietjes moet je niet straffen, want dat is wat je doet met die doek.

Mijn Parkietje roept ook als ik thuis kom en nog harder als ik wegga.

Het is gewoon een uiting van blijdschap om je te zien.

Mijn broer zijn parkiet begint al te roepen als ze zijn auto hoort op het parkeerterrein.
Als hij binnen is, even aandacht geven en ze is weer stil.

2 parkietjes is leuk maar maken wel meer herrie een 1, het is toch een hoop gewoon slikken als je hoofd er even niet naar staat, of zelf even in een ander kamer wat rusten ofzo.

Maar straf je vogels er nooit voor, want je kunt ze ook monddood maken op die manier en zeggen ze nooit meer iets.
Ook kunnen ze erdoor banger worden.

Isabel

He hallo,

Begrijp me niet verkeerd hoor, maar het eerste wat ik doe als ik thuis kom is de kooi openzetten zodat mijn parkietjes kunnen vliegen en bij mij kunnen zitten.
Maar soms hebben ze van die buien, als het als wat later op de avond is.
Ik zeg ook niet dat ze dagelijks op de gang staan maar alleen in extreme gevallen als praten ( vragen om stilte ) echt niet meer helpt. Ik zei ook al dat deze manier cru klonk maar een doek over de kooi helpt echt niet bij mijn parkieten.

Groetjes Isabel

Parkieten-Freak

#5
Ik denk dat je gewoon uit moet proberen wat het beste helpt bij je parkiet(en).
De kooi 5 minuutjes op de gang zetten is helemaal niet erg als de vogels het echt te bont maken. Als dat "werkt" is het prima. Dit geldt ook voor even een donkere doek over de kooi leggen.
Bij andere parkieten helpt "negeren" misschien.
Je kunt gewoon uitproberen wat het beste werkt.
Let wel: vaak zijn de vogels alleen maar blij dat je thuis bent.
Ik doe overigens hetzelfde als Ingrid: ik laat mijn Croky even lekker tekeer gaan en geef hem de volle aandacht....want daar gaat het namelijk om! ;)