poepbollen aan poten

Gestart door gerdazoer, juli 12, 2012, 17:19:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

gerdazoer

Hallo,

Ik heb voor het eerst 2 blokken met jonge grasparkieten die, in elk geval 1, op uitvliegen staan.
Ik heb er verder geen ervaring met volierevogels. Nu is het zo dat in elk geval 2 jongen, achtergebleven in groei, gigantische poepkluiten aan de poten hebben zitten. De moederpop had dit ook en haar heb ik voorzichtig onder de kraan de poep losgeweekt.
Weet iemand wat ik moet doen met de jongen?

groet Gerda

Link verwijderd, dit is niet de plaats op het forum om een filmpje van je parkiet te plaatsen. Vele groetjes, Sara

Sara

#1
Dat moet je ook schoonmaken, best met een wattenstaafje en lauw water. Voorzichtiger erover wrijven ermee, totdat het losweekt. Hoe komt trouwens dat ze achterblijven met hun groei?

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

rissiejjj

Voor de volgende keer nog handiger.
Het blok schoonmaken. Hier word bij veel jongen soms wel om de dag het blok schoongemaakt.
Eventjes de troep uitbikken en nieuw zaagsel erin.
Scheelt troep aan de jongen en het is veel hygienischer.
Hoeft niet te boenen ofzo, juist niet, nestgeur in het blok houden, maar het vuile zaagsel er gewoon met regelmaat even uitbikken.

Hoe je het van de poten afkrijgt, inderdaad zoals genoemd.
Hier is het als er al wat troep aankomt aan de ringen en dat pulk ik er dus gewoon met mijn nagels af, in de ring zit geen gevoel, haha. Daarna handjes wassen en alles is weer schoon.

Sara

Zaagsel gebruik je normaal niet bij grasparkieten, want de meeste grasparkietjes houden niet van nestmateriaal (zo mogelijk alle grasparkietjes). Ik heb ook nestjes gehad zonder nestmateriaal te gebruiken, omdat ik overal las dat nestmateriaal door de meeste parkietjes weer vakkundig uit het blok gegooid wordt.

Vele groetjes,

Sara