afstand doen van parkieten (Westland)

Gestart door robbedoes, juli 09, 2012, 15:23:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

robbedoes

Beste parkietenliefhebbers,

Na maanden dubben, wikken en wegen heb ik dan toch het besluit genomen. Met heel veel pijn in mijn hart ga ik afstand doen van mijn parkietjes. Wippie een wit vrouwtje en droppie een blauw mannetje. Mijn parkietjes zijn nu twee jaar. De reden dat ik afstand van ze moet doen is dat ze thuis er bijna niet uit kunnen om hun vleugeltjes te strekken en vooral om gewoon lekker parkiet te zijn in een ruime omgeving,dus ruimer dan hun kooi. Mijn dochter is helaas panisch voor vogels. Ik laat ze er zoveel mogelijk uit als het kan maar helaas is dit veel te weinig naar mijn zin en naar de zin van de parkietjes. Of ik laat haar op haar kamer zitten maar nu ze ouder wordt is ze vaker in de woonkamer waardoor de vogels er bijna niet meer uitkomen. De witte is tam en komt bij je zitten en gaat je lekker verzorgen.  Als je niet uitkijkt landt ze in je bak met yoghurt om vervolgens weer met witte poten op je haar te gaan zitten  ;D, gewoon fantastisch! De blauwe is niet zo tam, hij doet veel na van zijn roommate maar is erg terughoudend.

Ik zoek een goed huisje voor ze waar ze veel kunnen en mogen vliegen en waar ze gewoon parkiet kunnen zijn i.p.v. gestresst in een kooi te moeten zitten. Ik hou gewoon te veel van ze om ze zo'n leven te geven. Dit is niet eerlijk voor hun en ondanks dat ik het zo erg vind om dit te doen doe ik het toch omdat ze een beter leven verdienen.
Veroordeel mij niet s.v.p. dit is geen simpel besluit om te nemen  :'( maar wel een besluit in het belang van de vogels.




Kleintjes

Wat sneu dat je afstand doet van je parkietjes. De keuze is echter weel heel begrijpelijk.

Blijft de vraag over: Waar wonen deze dotjes?
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

robbedoes

Ja dat is ook niet onbelangrijk. We wonen in het Westland, heel dichtbij Den Haag.

robbedoes

Ik zal een andere foto van het vrouwtje erbij zetten, daar staat ze wat duidelijker op.

DobbyFloppy

Die witte is mooi hoor. Mijn parkieten hebben een eigen kamer waar ze heerlijk mogen doen en laten wat ze maar willen.
Heb er momenteel 2, ik had er 3 maar er is er helaas 1 ingeslapen.
Mijn huidige parkieten staan nu dus in de computerkamer, ook omdat wij een kat hebben.
De kamer waar hun dus in staan is verboden terrein voor de kat.

Wel grappig dat ze zo tam is, helemaal omdat mijn vriend als ontbijt standaard muesli met yoghurt eet en soms ook wel een vla, mijn eigen komen regelmatig op mijn hoofd zitten. Maar heb ook wel meegmaakt komen over je bureau heen trippelen, of zitten ze achter je op de stoel.
Misschien ook nog belangrijk: wil je ze samen verkopen of apart, en vraag je er nog wat voor ;)
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

robbedoes

Hoi Dobbyflobby,

Sorry dat ik nu pas reageer. Ik ben net terug van vakantie dus vandaar. Het liefst beide maar als het niet anders kan dan mag het ook apart, het is geen koppeltje dus dat is geen probleem.

Groetjes,

robbedoes

Is er niemand die mijn parkietjes een goed huisje wil/kan geven? Ik vraag niets voor de vogeltjes, ik wil alleen maar dat ze goed terecht komen. Het is natuurlijk wel vakantietijd dus zijn er minder mensen online. Anders probeer ik het na de vakantie maar weer eens...

Parkieten-Freak

Het lijkt me inderdaad verstandig om het na de schoolvakanties nog eens te proberen. Nu zijn veel forumleden met vakantie of gaan nog met vakantie.


robbedoes

Ik heb een prachtige opvang gevonden voor mijn vogeltjes bij mij in de buurt. Echt een toplocatie!

Dank voor alle reacties.

Dit topic kan gesloten worden.