valken

Gestart door valkparkietjes, juli 05, 2012, 13:10:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

valkparkietjes

Misschien had je het al gezien; ik wil 2 valkparkieten gaan aanschaffen, maar wat moeten ze nou precies eten? Ik weet wel dat ze wel een stukje fruit mogen hebbben.

Maar welk standaard voer is handig en trosgierst. Moeten ze ook iets zoals een steen?

(Spellingsfoutjes opgevist ;) )

Kleintjes

Lees je eerst eens goed in over valkparkieten. Er zijn tientallen collega sites met informatie.

Sommige geven pellets, andere 'n "eigen brouwsel", de een geeft weer standaard winkelvoer en weer 'n andere geeft XtraVital (ja, dat is er ook voor andere vogels). De voorkeur gaat uiteraard uit naar 'n compleet mengsel dat is afgestemd op valk parkieten.

Piksteen? Jazeker. Grit? Jazeker. Maagkiezels? Jazeker. Eivoer? Jazeker, maar dan af en toe (net als bij grasparkietjes)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

valkparkietjes

wat is eivoer eigenlijk precies?

Wouter

Een noodzakelijke aanvulling op het voer om de parkieten in goede conditie te houden.

rissiejjj

Hier krijgen de valken standaard:
Grofparkiet - Garvo
Eivoer
Grit
Maagkiezel
Mineralenblok
Sepia

Tijdens de kweek komt daar nog bij:
Macaroni
Rijst
Bruin brood
Grasparkietzaad - Garvo

Hier geen Pellets of wat dan ook, vogels doen het super goed op het zaad wat ze krijgen.
Mensen zijn soms wat neerbuigend over simpel "winkelvoer".
Maar mijn ervaring ligt anders, het winkelvoer is prima, heb allemaal heel erg gezonde vogels zitten.
En niet 1 vogel maar 22 vogels + 8 jongen.

Oh enne ik heb trouwens geen aandelen in Garvo ofzo, haha.
Het is voor mij gewoon een goed voer en ook niet extreem duur.
(voor er commentaar komt dat als je dieren neemt dat de kosten niet uit mogen maken, iedereen zou een beetje op de kosten letten als er zon 20kg voer in max 2 maand tijd doorgaat. )