valkparkiet 1 of 2 ?

Gestart door valkparkietjes, juli 03, 2012, 20:25:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

valkparkietjes

Ik wil een valkparkiet gaan aanschaffen, maar is wat is het handigst 1 of 2 ?

Is een valkparkiet wel handig?, want het wordt mijn eerste valkparkiet. Ik heb al 2 zebra vinkjes gehad, dus is een valk parkiet wel handig of kan ik beter beginnen met een ander vogeltje'?

Ik denk dat ik een grasparkiet wi,l maar over ongeveer 3 weekjes ga ik weg en dan ga ik een 1 week weg. Maakt het dan uit als ik hem voor of na de vakantie neem? zal hij me dan herkennen en nog tam zijn ?

Ik hoor het graag. Ik wil graag alles goed weten voor dat ik er eentje aanschaf

(Zo, even de kluit bij elkaar geraapt ;) Spelling aangepast waar nodig )

foxie13

Ik denk dat je eerst moet weten wat je wilt en dan pas na de vakantie een vogel aan gaat schaffen. Een vogel is niet na 3 weken al tam. Dit kan heel lang duren en je heb veel geduld nodig. Ook zijn parkieten groepsdieren. Twee parkieten is daarom beter. Ik denk dat je je zelf eerst even moet inlezen op deze site. Ik zag in een ander bericht van jouw dat je hiervoor een hamster had. Hou wel rekening mee dat een vogel niet van knuffelen/aaien houdt.
En wat bedoel je met handig?

valkparkietjes

Citaat van: valkparkietjes op juli 03, 2012, 21:29:53
bedankt hih ja ik snap dat een vogel heel anders is maar heb ook al 2 vogels gehad ;) ik zal even goed gaan lezen
sorry voor typ foutjes

foxie13

Voortaan even op de edit knop drukken (dan heb je niet 3 berichten achter elkaar) en inderdaad op typfouten, hoofdletters en tekens letten.  ;)

rissiejjj

Als je veel informatie wilt over valkparkieten.
Je mag mij altijd een PB sturen, ik kweek zelf met valkparkieten en weet dus inmiddels wel ongeveer waar ik over praat.
Moet ook wel als je 22 valkparkieten hebt zitten en deze allen gezond wilt hebben en houden.

Valkparkieten horen overigens niet in hun eentje te zitten, het zijn koloniedieren en ze moeten een maatje hebben. Je kan wel eerst eentje aanschaffen en als die tam is een 2de erbij, maar 1tje alleen laten zitten is absoluut geen optie als je het mij vraagt.

Al je vragen mag je anders wel in een PB zetten, dan zou ik er even uitgebreid antwoorden op geven.
En nadat ik het antwoord rustig en uitgebreid heb neergetypt kopieer ik het wel naar het forum zodat ook de andere lezers die het interesseren het kunnen lezen.

Lees overigens ook een reactie dat parkieten niet van knuffelen aaien houden. Nou, dat ligt dus helemaal aan de parkiet zelf. Hier 2 vogels die dolgraag geaaid en geknuffeld worden. Zelfs mijn nichtje van 4 maand mag alles met Aimee doen, Aimee ziet er naderhand niet uit, want een baby die de juiste richting op aait zie je niet vaak, haha. Maar Aimee is echt een knuffeldiertje. Ligt dus echt aan de diertjes. Het tam maken kan in 3 weken, kan ook langer duren. Zelf doe ik als kweker altijd al zorgen voor een basis van de jongen. Zolang ze hier zitten worden ze al gehanteerd, vanaf dag 8 worden ze in de hand genomen en dit blijf ik doen tot ze naar hun nieuwe huisje gaan. Zo zijn ze bij de nieuwe eigenaar ook sneller op hun gemak.

Maar voor vragen, kijk in bovenstaande en de overige vragen mag je me per pb even sturen.