kan ik 1 jonkie bewaren?

Gestart door japie_en_joy, juni 30, 2012, 18:27:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

japie_en_joy

Ik heb 3 jonkies waarvan er 2 zeker naar een goed pleeggezin gaan, maar is het verstandig om die laatste zelf te houden bij de ouders willen er 1tje houden maar gaat dit dan wel goed. Als de jonkies uit hok zijn gaat het hokje weg en ga ik niet meer laten broeden vrouwtje wordt dan te oud. Alvast bedankt voor de reacties

Sara

Je kan een kleintje bij de ouders houden, maar een oneven aantal is niet zo'n goed idee, zeker niet als twee parkietjes al een koppel vormen en er dan één parkietje uit de boot valt. Ik zou dus zorgen voor een vierde parkietje, ofwel geen kleintje bij de ouders zetten.
Als je een kleintje bij de ouders houdt, is het logisch dat je nooit nog een broedhok in de kooi mag hangen, om inteelt te voorkomen.
Uiteraard moet ook de kooi groot genoeg zijn.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

japie_en_joy

Oké bedankt voor de reactie

rissiejjj

Zoals al vermeld, je kan prima 1 jonkie houden.
Maar zou er dan persoonlijk voor kiezen om hem/haar met een mooi man/popje apart te zetten.
Zelf heb ik ook een jong uit eigen kweek aangehouden.
Maar volgend jaar gaat zij dus apart van de rest om inteelt met haar papa te voorkomen.
Je moet overal wel rekening mee houden, maar het is heel erg mooi om een jong uit eigen kweek te hebben:D