oorzaak overlijden

Gestart door mlin, juni 30, 2012, 10:12:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mlin

Mijn lieve Teuntje is afgelopen week overleden, hij was pas 5mnd oud.
Hij was altijd dol gek en springlevend tot afgelopen week. Hij reageerde amper meer op ons, vloog amper en leek aangedaan. Zat op de bodem van zijn kooi, was krachteloos. Heb hem bij me gehouden en hij kroop helemaal in me, alsof ie zich wilde verstoppen, kroop zelfs achter me shirt. Hij liet ook alles toe, kon hem overal aanraken. Hij had geen richtingsgevoel meer, viel steeds half om, hij viel zelfs echt om en lag heel eventjes krachteloos op zijn zij. Heb hem toen dicht bij me gehouden zodat hij zich misschien wat beschermd voelde want hij moet doodsbang zijn geweest. We zijn toen na de dierenarts gereden maar onderweg ernaartoe leek hij steeds verder af te takelen, aangekomen bij de doc (5min rijden) kon hij niet meer op z'n pootjes staan en haalde heel snel adem, ik denk dat hij in shock is geraakt.
Hij heeft toen op onze handen zijn laatste adem gelaten. Het ging allemaal heel snel. Ik zit met de vraag wat er met mijn lieve Teuntje is gebeurd. De doc zei dat hij wellicht ergens tegenaan is gevlogen en hersenschudding of bloeding heeft gehad, of dat hij al een tijdje een virus bij zich kan hebben gehad, wat vaker gebeurd bij jonge vogeltjes. Ik wilde geen sectie uitvoeren en hem opensnijden. Maar de vraag wat er gebeurd is geeft me slapeloze nachten. Kan iemand mij helpen? En kan het zijn dat hij in shock raakte door de stress van de autorit na de doc? Of was dat onvermijdelijk?

(andere post verwijderd, crossposting niet toegestaan. Hoofdletters geplaatst waar nodig, leest prettiger)

saxana

Ach meis wat een droefenis ook bij onze gevleugelde vriendjes :(

Ik zou het zelf niet weten waar Teuntje aan overleden is. Kan natuurlijk van alles zijn.

Mijn parkietje Opoetje is net vanmorgen in mijn handen overleden na een week goede verzorging. Ik had haar vorige week gered uit een dierenwinkel en had alles op alles gezet om haar op te lappen.

Het heeft niet zo mogen zijn :'(

Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte met jouw verlies