zodra hand in de kooi, op 1 poot

Gestart door leoleus, juni 25, 2012, 20:01:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

leoleus

Hallo Iedereen,

Wij hebben sinds 2 weken een "jong" grasparkietje. De eerste paar dagen stapte hij/zij zo op de hand. Dit doet ie nu niet meer.
Als ik nu met mijn hand in de kooi ga gaat hij op 1 poot zitten en doet de oogjes dicht. Is dit om aan te geven: Laat me met rust.
Ik weet niet goed wat ik met dit gedrag aanmoet. Graag willen we hem (weer) "tam" maken zodat hij ook de kooi uit kan. Hij hoeft echt niet de hele dag bij je te zijn maar het zal wel makkelijk zijn als hij op stapt indien nodig.

Graag advies over hoe dit te doen. Met trostgier zijn we al bezig maar ja zodra hand in de kooi dan dus oogjes dicht en op 1 pootje.


WD1984

Beste,

Waarschijnlijk was je parkietje niet tam maar kwam ze op je vinger / hand zitten uit angst. Gewoon volhouden, met veel geduld kom je er vanzelf.

grt. Wouter

leoleus

Hij komt nu met trostgier wel de kooi uit en gaat dan ook wel op je hand zitten. Uitvliegen doet hij echter niet meer, we hebben de kooi de hele dag open staan, maar vliegt er niet uit. Wel gaat ie buiten op het klepje zitten.

WD1984

Perfect. Komt vanzelf.

Je moet je voorstellen dat het ook best eng is de grote boze buitenwereld buiten je kooi...

Justbe123inge

Misschien is het beestje wat lusteloos, krachtvoer kan helpen. Uiteraard heeft de vogel in de gaten dat dit de manier is om er onderuit te komen om op je hand te zitten en uit de kooi te gaan omdat hij of zij de angst nog niet heeft overwonnen en het als positief ervaart. Geduld.