Waar kun je het best de parkiet huisvesten?

Gestart door chipi/f, juni 25, 2012, 18:37:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

chipi/f

kan een parkietje gehouden worden in een slaapkamer?
wat zo jij doen? graag advies

Sara

Je parkiet in de slaapkamer huisvesten is niet echt aan te raden.
Volgens mij opteren de meesten hier voor het huisvesten van de parkiet in de woonkamer of een aparte kamer.
Als je 'slaapkamer' ingeeft in de zoekfunctie, vind je tal van topics over dit onderwerp.
Hier is er bijvoorbeeld één: http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,11823.0.html

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

chipi/f


rissiejjj

Weet niet wat er in die topics staat.
Waarom het niet op een slaapkamer zou kunnen.
Maar mijn ervaring ligt heel wat anders in ieder geval.

Heb 4 valkparkieten op de kamer staan en gaat prima.
Op mijn slaapkamer dus welteverstaan.
Vogeltjes gezond, en ik ook, en valken staan er toch wel op bekend stoffig te zijn.
Niks geen problemen mee, zowel ik niet als de vogels niet.

kleinechar

Om te zeggen dat het niet aan te raden valt, vind ik wel wat overdreven eerlijk gezegd.
Zoveel verschilt het toch niet van een woonkamer? Ja, je slaapt erin, dus het is vooral belangrijk dat je zelf goed tegen stof kan. Voor de rest is het prima te doen.

Ayarea

Ik heb ook mijn parkieten op de zolderkamer, beneden zouden ze het niet overleven (9 katten :P). Ramen overdag open, en als ze in de avond uit de kooi mogen gaat er 1 dicht en de ander heeft een blokkeringssysteem waar ze niet door heen kunnen. Zodat er toch frisse lucht in de kamer komt. En dan als het bedtijd is gaan ze de kooi in en de ramen weer open.

Binnenkort wel een luchtfilter systeem aanschaffen :).

Parkieten-Freak

Ik ben er ook geen voorstander van, mijn voorkeur gaat ook naar de woonkamer of een aparte vogelkamer.
Waarom? Omdat de gemiddelde woonkamer een stuk groter is dan de gemiddelde slaapkamer.
Parkieten verliezen o.a. huidschilfers en veroorzaken nogal wat stof. De hoeveelheid stof (en huidschilfers) die per kubieke cm in de slaapkamer zweeft, zal derhalve groter groter zijn. Als je 's nachts slaapt, word je hier aan blootgesteld.

Als het niet anders kan? Zorg dan dat je de slaapkamer goed lucht en regelmatig de kooi verschoont.


Sara

Ik zeg dat het niet aan te raden valt, maar dat is toch niet hetzelfde als zeggen dat het niet kan?  ???
Er zijn mogelijkheden die beter zijn dan de slaapkamer, en dat bedoelde ik dus met mijn bericht.  ;)
Ik ben trouwens van het houden van een grasparkiet in mijn woonkamer, allergisch geworden voor grasparkieten. Vrees dat als ik mijn grasparkiet op mijn kamer gehouden had, dit nog sneller het geval geweest was en dan moest ik mijn grasparkiet sowieso verhuizen naar een andere kamer, of al dan niet wegdoen zoals ik nu eigenlijk zou moeten doen.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

rissiejjj

#8
Het blijft toch, zoveel mensen zoveel meningen.
Mensen geloven het niet, maar ik was toch echt allergisch voor vogels.
In het begin was het een ramp, maar nu, nergens last van.
En heb nu toch 4 valkjes boven zitten en buiten 16 stuks, of nouja, momenteel wat meer door de jongen.
Ik ben er aan gewoon geraakt en het stof, heb ik geen last van.
Raam staat altijd op ventilatiestand en op een kiertje.
Maar ook met het raam dicht niks aan het handje.

Is dus echt ook wat je zelf wilt, 1 vind het prima, ander zou het nooit doen.
Ik mocht een vogel, maar dan wel op mijn slaapkamer, dus ja, dan dat.
Mocht ik op mijn eigen wonen komen ze wel in de woonkamer, puur omdat ik dat gezelliger vind.

Gelieve geen msn-taal te gebruiken. Vele groetjes, Sara

HelloKiwi

Hallo!

Mijn vogeltje staat ook op mijn slaapkamer.
Wij hebben namelijk ook 2 katten thuis.
Hij staan tegen een muur, naast mijn bureau, schuin onder het dakraam.
Ze kwettert naar de vogeltjes buiten en ik zit eigenlijk altijd achter mijn bureau.

Veel sotfzuigen en af en toe goed luchten werkt voor mij prima.
De kooi hou ik goed bij.
Het scheelt wel dat ik een hoogslaper heb.
Eventueel stof komt dus niet makkelijk bij me.

Tot nu toe gaat het daar allemaal prima.