spreidpootjes

Gestart door parkieten-oosterhout, juni 24, 2012, 10:08:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkieten-oosterhout

ik weet niet of dit topic hier goed staat maar het gaat om een koppel gras parkieten waar de jongen spreidpootjes hebben
ik heb zelf op internet aan het zoeken gegaan en heb wel iets gevonden om het te verhelpen
en dat gaat als volgt 2 knijp ringen om geven met een klein elastiekje er tussen
het is wel even knap lastig voor de jonge parkietjes om er mee om te gaan
maar heb het nu 1 week om zitten en het resultaat is dat de jonge parkietjes nu gewoon op hun eigen pootjes zitten en ook zelfs door het nestblok lopen wel met kleine stapjes

nu mijn vraag:
is er ook een andere manier of is er iets voor tekoop want moet nu om de dag de pootjes en knijp ringen schoon maken om dat er allemaal rotzooi aan blijf zitten

m v g peter

Sara

Dit is ook de enige oplossing tegen spreidpootjes waar ik al ooit van gehoord heb, dus ik vrees dat er geen andere mogelijkheid is om dit te verhelpen.
Je kan er hier meer over lezen :
http://parkietenfreak.nl/z-spreidpoten.php
Je kan de pootjes schoonmaken met een wattenstaafje met lauw water, en zo het vuil losweken.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Harriët

vraagje hierover, tot hoeveel weken werkt dat met die pootjes? ik kwam er bij ons jong vandaag achter en hij zit nu onder in de kooi omdat ik m uit het nest heb gehaald. gok dat ie toch al wel een week of 4 is. heel zielig om te zien.

Sara

Ik heb er geen idee van tot hoe oud dit nog kan goedkomen. In ieder geval zal het niet goedkomen als je het niet probeert, dus ik zou zo snel mogelijk het parkietje helpen met twee ringen en een touwtje... Je kan misschien ook een vogelarts raadplegen hierover.

Groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

mirella

#4
ik heb momenteel mijn eerste nestje parkietjes, zijn 2 weken oud en helaas dus 2 van de 3(de 2 grootste) hebben spreidpootjes, heb zaterdag ook iets gemaakt met ringen en een touwtje en 1 van de 2 zit nu al wat beter op zijn benen...

Dit is al een oud topic. Gr. Sara