Parkieten slapen hangend aan kooi

Gestart door Obsession, juni 22, 2012, 11:14:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Obsession

Hallo,

Ik heb mijn parkieten nu twee weken en sinds kort slapen ze hangend aan de kooi  ::)
Ze kruipen helemaal bovenin de kooi en gaan dan slapen. Is dit normaal?

Groetjes


Ayarea

Dat kan een slaapstijl zijn, maar het kan ook zijn dat ze het benauwd hebben (mogelijk luchtpijpmijt). Ik vind het frappant dat beide parkietjes zo slapen. Een van mijn parkietjes doet het ook wel eens, maar niet heel erg vaak.

Maken ze een piepend geluidje als ze ademenen?

birdy888

#2
Mijne doet het ook! Ik zet hem vaak op het schommeltje hoog in de kooi, maar vaker gaat ie hangen zoals de jouwe, dan dat ie op het stokje blijft zitten. Het is ontstaan toen ik zijn plastic (en niet zo goed voor zijn voetjes) schommeltje dat standaard bij de kooi zat, weghaalde.. Ben ook benieuwd of dit wel oke is!
als het piepende geluid uitblijft, kun je er dan van uit gaan dat er geen problemen zijn??

(Tot 5 minuten na het posten kun je je bericht nog wizjigen. Probeer dit dan ook te doen als er nog tijd is.)

Ayarea

Citaat van: birdy888 op juni 22, 2012, 11:24:18
als het piepende geluid uitblijft, kun je er dan van uit gaan dat er geen problemen zijn??

Dan is de kans inderdaad kleiner dat er een probleem is met de longen en kan het inderdaad gewoon een vage slaap positie zijn ;). Als ze verder ook erg actief zijn denk ik dat het gewoon dat is en niet iets met de luchtwegen.

Obsession

ze zijn dan muisstil. Soms hebben ze hun ogen af en toe open en functioneren ze in standby mode.
Ze zijn dan zo mak als een schaap  ;D

Overdag maken ze herrie en vliegen ze continue de hele kooi door dus energie hebben ze genoeg  :P

kleinechar

Zijn ze nog jong?
1 van mijn 2 parkieten sliep eerst ook altijd zo. Nu is hij wat ouder en doet hij het praktisch niet meer. Zo heel af en toe eens wanneer hij uit z'n ritme is heb ik het idee.

En de andere slaapt bovenop de schommel. Nog vreemder heb ik het idee haha!

jolandacarlo

Slapen je parkietjes alleen maar op deze manier of ook wel eens anders.?
Misschien kan je eens een foto plaatsen van je gehele kooi.
Dan is er een beter beeld te zien van wat er allemaal inzit.
Misschien ook iets waar ze niet graag op willen zitten.
Of heb je daar nog niks van gemerkt.
Of je hebt gewoon toevallig twee rare slapers.

Groetjes

Obsession

Ze sliepen eerst op stok en nu beginnen ze hun slaap hangend aan de kooi :D
Misschien dat ze midden in de nacht wel op stok zitten dat weet ik niet.

Ze zijn nog jong, twee maanden oud denk ik, ze zijn verder nergens bang voor  8)

Was gewoon benieuwd of dit normaal was en of anderen dit ook wel eens ervaren hebben.

Petr@

Je hebt gewoon 2 tralie slapers. Ziet er niet erg handig uit om zo te slapen maarja als zij het fijn vinden moet je het maar zo laten. Ik heb er ook 1 die zo slaapt.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Parkieten-Freak

Ik heb vroeger ook een parkiet gehad die met enige regelmaat boven in de hoek van de kooi (hangend aan de tralies) ging slapen.  :)
Niks mis mee hoor!  ;)


WD1984

Die van mij heeft daar ook wel eens last van.

Lijkt me dat als ze het zelf vervelend vinden ze het niet meer doen.