Bepalen gender en leeftijd

Gestart door Obsession, juni 20, 2012, 10:36:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Obsession

Beste lezer,

Ik heb sinds kort twee parkieten en het is een hele nieuwe ervaring voor mij. Ze zijn ontzettend gezellig en druk.  :D
Ik heb ze gekocht via marktplaats gekocht en bij iemand thuis opgehaald (was niet erg professioneel)...

Volgens de (fokker) zou het gaan om jonge parkietjes, maar was de gender niet duidelijk.
Zou iemand hier kunnen aangeven of het om mannetjes of poppen gaat en of deze parkieten inderdaad jong zijn.

Bij voorbaat dank.

Sara

Het zijn inderdaad twee jonge parkietjes.
Het lichtste parkietje is een popje, het donkerdere parkietje is een mannetje denk ik.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

inge

#2
Beste allereerst welkom hier ;)

Het zijn inderdaad nog jonge grasparkietjes ze hebben nog streepjes op hun kopje vooraan!
Wat betreft geslacht  denk ik man en pop heb je duidelijker foto,s nog van de neusdoppen?

Mooie grasparkietjes succes ermee :)

Sara was me net voor  maar we zijn het eens :D

(Tot 5 minuten na 't posten kun je je reactie nog aanpassen. )

Obsession

Bedankt voor jullie snelle reacties :)

In de bijlage een hopelijk duidelijkere foto  ;)

Sara

Mijn mening blijft na het zien van deze foto hetzelfde.  ;)
Lichte parkietje (links) popje en donkere parkietje (rechts) man.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

*wendy*

Jup, zijn een pop (de lichtblauwe dop) en een man (de roze dop).. Het zijn nog jonkies, want het zwarte streeppatroon op de kop is nog niet verdwenen; die verdwijnt bij de jeugdrui als ze 3/4 maanden oud zijn..

inge


Obsession

Bedankt!

Het zijn echt druktemakers :D
Soms kunnen ze elkaar niet uitstaan en gunnen ze elkaar niks, het andere moment zitten ze naast elkaar te mompelen en elkaar te voeren. ::)
Het popje heeft wel meer lef, ging na 2 dagen al op mijn hand zitten, het mannetje begint nu langzaam te komen.

Groetjes