Pellets mengen met zaden...???

Gestart door Taz, juni 19, 2012, 18:05:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Taz

Hmmm... wat mij nu weer overkwam...

Ik ben de parkietjes aan het overzetten op pellets (ik volg het schema van deze pagina: http://www.parrotbunch.com/pellets.htm). Ik zat ondertussen als op 40% zaad en 60% pellets.

Nu kwam ik bij de kweker en bedacht dat ik dan gelijk maar een nieuw zakje pellets mee zou nemen.

Vervolgens zegt de kweker:'Waarom zou je volledig over gaan op pellets?' 'Je moet het altijd mengen met zaden om zo een zo compleet mogelijke maaltijd aan te bieden'.

Zij mengen de pellets met zaadjes en eivoer. En als er jongen zijn, dan doen ze er zonnebloempitten op...

Mijn mond viel eigenlijk open, maar ik geloof dat ik me redelijk snel herstelde...

Hoe denken jullie hier over? Want ik ben het spoor een beetje bijster nu!

Kleintjes

Lijkt me niet zo geslaagd om te mengen omdat de vogels dan toch (weer) kunnen gaan snacken en alleen eten wat ze zelf willen.
Plus, zonnebloempitten zijn voor grasjes veel te vet.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Taz

... die zonnebloempitten zouden er voor zijn dat de kleintjes ook iets kunnen eten omdat het velletje van een gewoon zaadje te taai is...

Ik had zelf begrepen dat dát stukje werd ondervangen door het gebruik van trosgierst.
Ze wisten me trouwens ook te melden dat trosgierst altijd gegeven kan worden. (soort van onbeperkt)

Het rare is, het is écht een grote zaak en het ziet er allemaal tip-top uit!

Pixelsan

Lastig he.... Ik ben ook pellets aan het introduceren, maar dat wil nog niet zo. Hij schiet er zelfs weer van in de rui....
Maar ook hier ken ik niemand die pellets geeft, terwijl het mij juist makkelijker lijkt als het eenmaal gelukt is....

Ayarea

Ik heb een poging gedaan om ze Nutribird te laten eten, maar ze willen er echt niet aan. Ik heb nu dus bijna een vol pak B14 Nutribird over :/. Dus weer terug naar Xtravital.

Volgens mij zijn pellets ook gewoon een complete maaltijd alleen kunnen ze niet het lekkers er tussen uitvissen.

Pixelsan

Hier lijkt het redelijk makkelijk gelukt... Ik geef extra vital onderin het bakje en bovenop steeds meer pellets. Hij schoof dat opzij om bij de xtravital te kunnen, maar sinds ik de pellets in zijn "snoepbakje" deed ging ie het ineens eten.

Hij laat wel een deel kruimels over, hoort dat?
De xtra vital is bijna op,dan geef ik alleen nog pellets....