Re: Mama dood, jongen zelf grootbrengen?

Gestart door topperam, juni 11, 2012, 17:45:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

topperam

Ik heb 3 baby parkietjes nu 14 dagen oud. De mama is vandaag dood. Kan ik dat ook zelf op voeden of wat moet ik doen?

Het is niet de bedoeling je eigen vraag in iemand anders zijn/haar topic te stellen. Gelieve ook leestekens en hoofdletters te gebruiken. Groetjes, Sara

elske

Ik heb hier veel info gevonden
http://www.gras-valkparkieten.nl/kweken/handopfok/

Je kan ze wel grootbrengen maar kruipt heel veel tijd in.
groetjes

Sara

Er kruipt inderdaad veel tijd in, maar er is nu eenmaal geen andere mogelijkheid, want de mama is gestorven.
Tenzij je een ander popje hebt met jongen, dat ook aan het broeden is. Dan kan je proberen of zij de kleintjes wilt opnemen in haar nest en verder grootbrengen.
Is dit niet het geval, dan moet je zelf de kleintjes grootbrengen. Normaal moet je op zo'n dingen voorbereid zijn voordat je begint te broeden, want de kleintjes zullen vast enorme honger hebben en zouden volgens mij vandaag en vannacht nog gevoerd moeten worden. Hiervoor kan je best kijken op de site over handopfok bij grasparkieten.
Edit: ik heb zelf op de site gekeken. De jongen moeten inderdaad om de 4 uur gevoerd worden als ze 2 weken oud zijn.

Weet je ook hoe het komt dat de mama gestorven is?

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

topperam

ik weet niet van wat de mama dood is :-\ denk dat ze opnieuw eitjes moest leggen en dat het niet gelukt is  :'(alvast bedankt om te reageren  :)

topperam

Terwijl er meer reactie  komt op schrijffouten dan op hetgeen je vraagt heb ik alles zelf onder handen genomen. Moet iedereen meedelen dat de jongen waarvan de pop is gestorven goed in de voiliere rondvliegen. Ook nog vooraleer ik eraan begon heb ik mij wel degelijk goed geinformeerd hoe het reilen en zeilen in elkaar zat om vogels te gaan kweken . Hopelijk is deze reactie zonder schrijffouten

rissiejjj

#5
Super dat het gelukt is!.
En ja die spelfouten hier, achja, ik zeg er maar niks over, haha.

Ben blij voor je dat de jongen het gered hebben, en hoe goed je je ook inleest over het kweken, zodra je zoiets voor handen hebt is het toch altijd aftasten hoe het moet. Is met alles, je leert uit boekjes wel wat, maar het echte werk leer je uit ervaring.

Sara

Ik snap niet waar je reactie op slaat, want je vraag was beantwoord en je had geen vraag meer bijgesteld? :-\
Maar oké, dan mag hier dus een slotje op.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes